Gå til innhold

Verrre eksem enn noensinne + kan man ikke bruke karbamidholdig krem på eksemet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eksemet til minstemann har nå blitt verre enn noensinne..

 

Vi har nettopp skiftet krem, da den forrige så ut til å virke dårligere enn den gjorde i starten.

 

Etter tips her inne har vi begynt med HTH Creme, men ikke på selve eksemet.

Bruker HTH på mage, armer og bein. -Og de stedene har holdt seg helt frie for utslett. Supert!

 

Men: begynte med først Decubal, deretter Apobase på rygg og i ansikt.

Det har bare blitt verre og verre. Nå er det ille.

 

Hva kan dette komme av. Kanskje ett år siden det var så stygt.

 

Noen som vet hva dette kan komme av?

Hadde aldri prøvd Decubal (recover) og Apobase, men de er vel "trygge" kremer? Har noen hatt dårlige erfaringer med dem?

Eller skjer det at de reagerer bare på det at man skifter krem?

Kan jeg ikke bruke HTH Creme på eksemet?

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, stakkars gutten din!

 

Kanskje dere må bruke kaliumpermanganat og sterioder for å få vekk eksemet, så kan dere starte å smøre med HTH creme etter at eksemet er borte? Decubal og apobase skal være trygge kremer ja, bruker selv apobase på min lille snelle med eksem. Men husk at fuktighetskremene stort sett skal holde huden fuktig og dermed forhindre eksem. Er eksemet kommet så må man ofte ty til sterkere saker, som sterioder.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi smurte jenten vår med Decubal til å begynne med, men etter en tid begynte hun å bli hissig (-flammerød) i huden etter smøring, fikk da beskjed om at vi måtte bytte fuktighetskrem.Fikk kortison og Apobase og skulle bruke det, men jeg fikk inntrykk av at kortisonen " kapslet" eksemen inn, og da nedtrappingen (-med smøring) var over, så brøt eksemen ut igjen.

 

Vi har nå i 15 mnd, brukt A-derma Dermalibour på selve eksemområdene, latt det trekke inn, og så smurt med fuktighetskremen A-derma Exomega over hele jenten etterpå.(-hun har eksem over hele kroppen...)

Vi har ikke brukt kortisonsalver siden vi begynte på A-derma serien.

Det tok oss ca. 2 uker med smøring 3-4 ganger for dagen, før vi plutselig merket forbedring.

Det er sjelden hun har store utbrudd nå,stortsett kun når hun blir syk, eller får nye tenner.

 

Jeg har ikke prøvd HTH-crem, så der kan jeg ikke hjelpe deg, og jeg tør ikke bytte ut noen krem nå som jeg har funnet noe som virker (-selvom de gjerne er mye billigere).

Jeg håper du finner noe som passer til din lille, uansett merke på salvene. :-)

Bare husk at det tar gjerne 2-3 uker med smøring av ny krem, før du merker noen forbedring.

God bedring til din lille ! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...