Gå til innhold

Sparker mindre enn vanlig.. *litt redd*


Maya78

Anbefalte innlegg

I det siste har minsten sparket mye og hardt, men i dag og i går har det vært ganske stille... Kjenner innimellom at det er liv der, men det er svakere og mange timer mellom hver gang.. Hva kan grunnen være? Er det grunn til bekymring? Jeg har vanlig månedskontroll på torsdag, så jeg skal til legen da.. Ville dere ventet til da med å sjekke om alt er ok? Er redd for å virke helt hysterisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror jeg ville ha ringt legen nå, bare for å være på den sikre siden. og hvis alt er bra med den lille, og det satser vi jo på at det er, så sluipper du å bekymre deg helt til torsdag. tror legene er enige i at det er bedre å komme en gang for mye, tviler på at de synes du er hysterisk. dessuten er det vel lov til å være litt hønemor og hysterisk i denne tiden?! Lykke til, hvertfall, skriv gjerne inn og fortelle hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann - dette er faktisk ikke uvanlig. De små kan være veldig våkne og aktive i lange perioder, for så å sove i like lange perioder. Da er jo selvsagt aktivitetsnivået forskjellig. Videre så vil livet i magen oppleves forsjellig etter hvordan den lille ligger. Hvis den lille snur seg med ansiktet sitt mot ryggsøylen din, så vil du kjenne mye mindre liv. Det samme gleder hvis den sitter i seteleie....

 

Men er du urolig, så ring føden - der tar de deg inn til ul.

 

Det står ikke hvor langt du er på vei, men det er jo en tommelfingerregel om hvor mye liv du skal kjenne til dagen / pr halvtime hvis du kjenner etter. Men jeg husker ikke hvor mye det er og når det gjaldt - men det kan du sikkert lese deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjenner meg litt igjen her, mengden på sparking har vekslet fra å være voldsomt mye og synlig utenpå magen, til å være svakere, lengre borte og sjeldnere. Tror også det er helt vanlig og ettersom hvordan babyen ligger, men om du er bekymret ville jeg rådet deg til å spørre likevel. Vet hvordan det er å føle seg hysterisk, men når alt kommer til alt er det bedre å være føre var enn etter snar!! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du at noe ikke er som det skal burde du ringe uten tvil! Får heller virke litt hysterisk... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde det slik i ca 2 uker. Kjente litt nesten hver dag, men det var akkurat som om han slo litt bak ved endetarmen eller noe. Tenkte at han sikkert laa med ryggen ut mot magen og föttene bakover mot ryggen. Men naa har han snudd seg igjen og sparker livlig hele tiden nesten. Deilig.

Kjenner du ingenting tror jeg at jeg ville ringt legen eller jordmor. Bedre aa gjöre det en gang for mye enn en for lite.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...