Gå til innhold

Behandling i utlandet, noen som vet?


kanskje06

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter å ha startet utredning på Ullevål og holdt på med det i 6 mnd uten å komme noe videre bestemte vi oss for å heller gjøre det privat. Ullevål har også ca 8 mnd ventetid på IVF og det orket jeg ikke tanken på når vi ikke var ferdig utredet en gang etter 6 mnd. Årsaken til at vi valgte Danmark og ikke en privatklinikk i Norge kommer av at de i Danmark bl.a utfører assisted hatching på eggene som skal gjøre det enklere for egget å feste seg. Dette kan være et poeng for jenter som er litt "eldre". I tillegg så betaler vi 16000 per forsøk, eller 33000 for 3. På Omnia koster det 24000 for et forsøk og 46000 for 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara72,

 

jeg sitter også med noen spm og ville blitt veldig glad om du kan hjelpe meg med litt info. Har du vært til utredning i Norge, og hvis ja - ble prøvene godkjent i Danmark? Hvordan har prosessen vært fra du bestemte deg for å forsøke i Danmark til det første forsøket skjedde? Og hvor lang tid tok prosessen? Hvilken klinikk i Danmark har du brukt og har du vært fornøyd med oppfølgingen? Mange spørsmål fra meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet med en utredning på Ullevål, men stoppet midt i fordi vi syntes det tok for lang tid. Vi hadde med prøve av mann og meg før vi hadde første time, men de ville ha egne prøver. Min manns prøve nr 2 viste grad av redusert fertilitetsgrad, dermed ville de ha en prøve nr 3 fra han. Den måtte vi vente i 3 mnd før vi kunne ta for det er reglene på Ullevål. Dermed så søkte jeg litt på nettet og fant frem til bl.a to klinikker i Danmark:

http://www.ciconia.dk

http://www.nordica.org/

Vi valgte Nordica for det ligger i København og er en aftenklinikk som har åpent også i helger og helligdager. Vi er veldig fornøyde med de! Super hyggelige mennesker og med solid erfaring. Bl.a han som var med i teamet til det første prøverørsbarnet i Danmark.

Begge klinikkene samarbeider med gynekologer i Norge som tar de nødvendinge ul og resepter. Enten så reiser du ned for en utredning, eller så gjennomfører gynekologen i Norge det. Vi har ikke gjort noen videre utredning enn de testene vi tok på Ullevål før vi startet og det holdt for klinikken i Danmark. De ønsket heller å utrede videre mens vi satte i gang noen forsøk. Vi startet med første IVF på første syklus etter en samtale med klinikken i Danmark. Planen var egenlig en inseminasjon, men da stimuleringen modnet for mange egg anbefalte de heller en IVF.

Dette ble kanskje litt rotete, men du får bare rope ut hvis det er noe mer du lurer på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...