Gå til innhold

jeg spiser oss snart ut av huset....


vilha3 (09.09.07)

Anbefalte innlegg

jeg er konstant sulten!!! Spiser ca hver 3. time, og blir sånn helt innhul-tom-i-magen sulten mellom hvert måltid. Prøver å få i meg masse fiber og "tung"mat (grovbrød, grovt knekkebrød, havregryn, fullkorn etc), men blir likevel helt tom etter noen timer. Har sjekket stoffskiftet og det er ok.

Til frokost spiser jeg ofte havregrynsgrøt, så 2-3 skiver til lunch, frukt/kjeks, 1-2 skiver før middag, middag ca 17, og så er det 2-3 skiver til kvelds og gjerne frukt etc som påfyll før jeg legger meg. Synes ikke jeg rekker stort annet enn å spise...Men det rare er at jeg legger ikke på meg. Er det flere som har det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har noen dager i måneden hvor jeg er konstant sulten og bare stapper i meg....har trodd at jeg MÅTTE være gravid...men nei...

 

De to siste dagene så har jeg vært sulten, men så snart jeg har begynt å spise så blir jeg sprekkmett og er helt oppblåst og full i magen...

 

Det som kan være grunnen til at du ikke legger på deg er at du spiser mye sunt - og flere ganger til dagen...Det beste er å spise litt og sunt

5-6 ganger til dagen - da opprettholder du fettforbrenningen !! Og det er akkurat det du gjør ser jeg....

Men det er det som er det største problemet til folk, er at dem ikke gidder å bruke så mye tid på å spise hele tiden - at dem sparer seg heller og da spiser en stor middag og kanskje litt frokost og noe til kvelds.

 

Prøvde en diett for noen år siden - South Beach Diet. Holdt på å bli sprø - måtte jo spise 6 ganger til dagen og bare litt...Følte at jeg måtte være uten jobb for å kunne ta den dietten....måtte jo spise noe hele tiden !!! Leste at de berømmelige diettene som stjernene tar er mulig for dem fordi de har jo ansatt folk som passer på dem og lager maten til dem...Ellers har dem ikke tid til å lage maten og spise....

 

Så det er knallbra at du gjør det du gjør !! Heldig du :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har hvertfall en del hudormer på nesen, om ikke annet... :-) Nei, jeg er nokså sikker på at jeg ikke har bendelomrm e.l. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi, kanskje jeg skulle ansette en egen kokk?? Da bør jeg vel supplere med husjelp også egentlig! :-)

 

Det jeg synes er mest slitsomt med dette er når jeg er på jobb. Jobber som sykepleier på ei til tider temmelig hektisk avdeling, det blir mye gåing og enkelte dager lite tid til matpause. Og da er det ikke like enkelt å holde kosnetrasjonen og motivasjonen oppe. Blir jo helt shaky. Men jeg kan ikke akkurat ta spisepause 3-4 ganger i løpet av ei vakt heller...

 

Har vært inne på tanken på om det kan være diabetes, men alle blodprøver viser at jeg frisk som en fisk, så da får jeg vel ta det med et smil og tenke at jeg er heldig, som du sier. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde sjekke deg med andre blodprøver og slikt...hehehe siden du er på sykehuset :op

 

Men det er jo dumt om det skulle vise seg at det er noe galt, så da får du tatt tak i det.

Men....så er det de som faktisk bare må spise hele tiden.Men hvis dette har pågått en stund så ser kroppen på det som en rutine slik at den gir deg beskjed når den vil ha mat....Og det er jo sunt det du gjør...

 

Men hvis du har mettende frukt så går det kjapt å trøkke i trynet når du har et par minutter.....

 

Håper du er helt frisk og at kroppen din faktisk gir deg beskjed...at nå er det på tide med mat.....tenk når du blir gravid ???

Hahahaha.....og du spiser masse nå !! Hmm...hva skjer da ?

Hehehehehe.........tror du må sykemelde deg da og bare sette et lite kjøleskap ved siden av sofaen din....blir rushtrafikk mellom deg og kjøleskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, er det nå jeg skal avsløre at jeg la på meg 25kg med førstemann og 19kg med nr 2?? :-)

Men det rare er at jeg ikke hadde samme behovet for mat da jeg var gravid, så det var nok mest myyye vann som gjorde at jeg gikk opp så mye. Kiloene rant hvertfall av i en fei og jeg var tilbake på matchvekt etter forholdsvis kort tid.

Og jeg har tatt en hel haug med blodpøver og alle er innenfor normalen, så jeg er nok eu-godkjent...

Og frukt har reddet mang en arbeidsdag for mitt vedkommende, så hipp hipp for Bama m.fl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe..........det viktigste er at de forsvinner så snart babyen er ute ;op

 

Gruer meg til jeg blir gravid....har litt polstring nå så da blir det ikke bedre at jeg ser ut som en marshmellow...hahahahaha

Håper at mitt forsvinner rimelig KJAPT !!

 

Bra du er sunn da....har blitt litt flinkere med frukt -men det er ikke så altfor mye jeg liker......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...