Gå til innhold

hva skal man gjøre når..


Mamma til 3 <3

Anbefalte innlegg

man må inn å trøste ungen maange ganger om kvelden etter leggetid,eller om natta?

I en laaang periode nå så har snuppa våkna masse på kvelden. Å da må vi inn å gi smukken å trøste litt. Noen ganger blir hu helt hysterisk når vi prøver å legge henne ned. Det er veldig frustrerende når det blir slik. Ikke får vi en sammenhengende søvn om natta når vi må inn til henne så ofte. For 2 netter siden ble hun helt hysterisk og vrang når vi prøvde å legge henne ned igjen etter en del sutring,så da endte hu inne hos oss. Vi bare flytta sengen hennes inn til oss å hun sov hele natta uten å våkne. Så vi tenkte at da har hun nok følt seg veldig utrygg. Men i går kveld å i kveld så har jeg vært inne flere ganger.

 

Å hu kan ikke føle seg utrygg om natta heller når vi er der. Så da tenker jeg at det bare er blitt en dårlig vane. Men hvordan "rette" opp det igjen. de fleste kveldene er det bare sutring. Den hysteriske gringa skjer bare en gang iblant.Å som regel sovner hun igjen etter å ha fått smukken,men det er bare det at vi må inn maaange ganger forde hu ikke har smukken sin. Vi har prøvd å bare la henne grine en stund,men da blir det bare verre og verre grining.

Hu er snart 18 mnd så det burde ikke være nødvendig å skulle styre sånn om kvelden og natta.

 

Noen som har noen råd etc?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La ungen grine og styre litt,gå inn med jevne mellomrom.Dette er det vel mange som kommer til å reagere negativt på,men det får så være.

Vi har opplevd noe av det samme som du beskriver med gutten vår.

Guttungen vår har jernvilje og er en liten luring,men er svært trygg. Mye intens skriking med en gang,men det har gått over overraskende fort.

Jeg gidder ikke å dille for mye. Er helt overbevist om at han ikke har tatt skade av at vi har vært litt tøffe i en periode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,igjen. Glemte å si at det har tatt maks to kvelder/netter å venne ham av med uvanen. Man tror vel at det er mye verre enn det egentlig er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:O)Vi skal prøve å være litt mere "stae" vi også. Men det er ikke mye lett når du er trøtt om natta å bare la ungen grine,men vi skal gjøre ett forsøk fremover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la oss på stua,vi. Følte at jeg var en litt dårlig mor akkurat der og da,men det funka bra. Sneik oss inn etter hvert,la dyna over gutten og sov videre. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...