Gå til innhold

Eggløsning med 14dagers syklus??


Nevaeh med lille frø =o)

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig gått til bake til sykluser på 14 dager,samme som etter p-sprøyte slutt..hadde det lenge men gikk plutselig over til 28dager og jeg fikk el slim og alt. Men nå de siste to syklusene har det ikke kommet noe el slim eller el smerter og jeg har plutselig mens nøyaktig 14 dager etter forrige mens start..siden jeg blør i ca 5dager så blir jo det bare 9 dager uten mens =(

 

Har også sluttet med mens smerter??! Og det har jeg slete med i 10år..litt rart men..

 

Tror dere det er mulig å ha eggløsning når det er 14 dagers syklus?? Skal jo gå 14 dager fra el til mens, da må jeg isåfall ha el 1 dag av mens da..?!

 

Sorry det ble så langt, håper noen har noen gode tips =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter denne opp litt.. håper noen vet om noe eventulet en lege kan gjøre?? Min fast lege er svært vanskelig å få tak i siden han bare jobber på kontoret 3dager i uka og det bare er 3timer om dagen man kan ringe kontor dama..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringer du legen i de 3 timene han er der de 3 dagene. Så vanskelig er jo ikke det.

 

Utover det, en 14 dagers syklus er unormalt, og du må få hjelp. Antakelig en hormonkur som stabiliserer syklusen. Vil du gjøre noe på egenhånd nå kan du kjøpe Dong Quai, bruk den fra 1dag i mensen og frem til du får mensen igjen. Deretter fortsetter du med DQ i 14 dager, for da bør du ha fått en lenger syklus...

Dong Quai er kjent for å stabilisere syklusen, og er absolutt verdt ett forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er 3 timer om dagen de svarer tlf så er det vel gjerne ofte kø når hun ringer. Hvor vanskelig er det å forstå?

 

Uansett, jeg tror ikke du har el når du har så kort syklus. Og selv om du skulle ha el så vil ikke egget rekke å feste seg før neste mens kommer. Enten drar du personlig på legekontoret og ordner deg time, eller så anbefaler jeg at du skifter fastlege på trygdeetaten.no.

Ikke artig med en fastlege man aldri får tak i.... Masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nevaeh:)

Jeg hadde en syklus på hver 11 dag, og når man har en slik kort syklus har man dessverre ikke eggeløsning.. Det var det min lege sa til meg, men litt merkelig at den stabliserte seg og så ble det hver 14 dag igjen.. Jeg begynte på provera, den fungerte veldig bra på meg, den stabiliserte syklusen min til noen å 30 dager.. Jeg hadde anbefalt deg å tatt deg en tur til legen for en gu sjekk.. For det er slitsomt å ha den tanta hver 14 dag, ikke mye koselig! Du får ha lykke til!

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...