Gå til innhold

Sykemeldt pga bekkenløsning i uke 13.......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk konstatert bekkenløsning hos legen i uke 13 og er nå i uke 15. Har full sykemelding ut april i førsteomgang og legen fortalte meg at han vil prøve å få meg ut i arbeidslivet siden det er så tidlig i svangerskapet.

Jeg jobber på småbarnsavdeling i en barnehage hvor tilrettelegging har vært tatt opp, men ikke er mulig, og det er mye løfting, gåing, bøying og høyt tempo. Har prøvd å jobbe 50%, men det fungerte heller ikke for meg fordi jeg var til irritasjon siden jeg ikke kunne utføre mine vanlige arbeidsoppgaver.

Imorgen skal jeg til min første time hos fysioterapaut og er spent på hva hun gjør og sier.

 

Det jeg lurer på er om legen kan 'tvinge' meg ut i jobb selv om jeg føler jeg ikke klarer pga bekkenet, og er det i det hele tatt mulig å bli sykemeldt ut svangerskapet? Eller er det for lenge å være sykemeldt?

 

Hva skjer ved første time hos fysio?

 

Takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er fult mulig å være sykmeldt heeele svangerskapet........ men har man ikke blitt tullete før så blir man det da.... har vært hjemme siden uke 5 og det har vært laaaaange dager. fysoterapi er bra, lære forskjellig bevegelser og øvelser osv. men jeg anbefaler akupunktur i tillegg. og kanskje prøve å få til en aktiv sykmelding? det tjener både du og arb. givern på-

lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan..jeg ble sykemeldt fra uke 12.. Er 20+6 idag. Dette er mitt andre sv.skap..Hadde bekkenløsning meg 1 mann også..Legen sa til meg at jeg ble sykemeldt ut sv.skapet.. Jeg har en jobb som som krever mye..Mye gåing,ståing,løfting,høyt tempo osv..Det er ikke lett når jobben ikke kan tilrettelegge arb til oss.Det hadde vært umulig i den jobben jeg har..Men jeg syns du må tenke på deg selv.Du må selv avgjøre hva du klarer..Det blir sikkert ikke lettere jo større du blir..Det merker jeg selv også..Tenker at jeg kommer til å ha et liv etter sv.skapet også..Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags vondt har du? Hvordan arter det seg? Jeg er i uke 13, har smerter som iler ned og av og til gjør vondt helt ned i knærne, korsryggen er helt stiv, klarer ikke alltid å rette ut etter å ha sittet,noen ganger er det som en kniv inn nederst i korsryggen. Har også stikkesmerter i lysken, spesielt hvis jeg står på en fot... Er dette noe som ligner på dine smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i u24 og har hatt bl siden u 13 som du. Før hadde jeg tre jobber og nå tviholder jeg på den siste som bar utgjør en til to dager i uka, men må snart innse at jeg ikke kan jobbe i det hele tatt. Går til fys. to g i uka, dette hjelper meg mye,men straks jeg går og står mye er jeg helt ødelagt igjen. Blir litt kjedelig å gå mye hjemme, men det er bedre enn å ha j... vondt og nesten ikke kan bevege deg når du kommer fra jobb pga smerter. Blir nok ikke å jobbe noe fra mai av, men man må bare finne noe annet å fylle dagene med. Dessuten er det godt å slappe av og slippe smerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...