Gå til innhold

Oslo-folk?


Gulljentene

Anbefalte innlegg

Tenkte bare å høre etter om det er mange fra Oslo her... Evt hvor mange som skal ha første ungen. Og er noen tilfeldigvis '75-generasjon også. (eller deromkring).Hadde jo vært morsomt å få noen nye kjente med barn i magen!

Noen som kunne tenkt seg å komme i form mens vi venter? Føler at formen begynner å bli skranten (som dere kanskje kan se av signaturen min.......For uforstående: Rulten vil si "rund og god".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i Oslo (St.Hanshaugen for å være eksakt) og er `78 modell. Dette er min første - som blir en gutt! Gleder med noe vanvittig :-) Har termin 16.juli og skal føde på Ullevål (har fått plass iallefall, så får vi nå se på det når den tid kommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ganske heldig som har fått plass på Ullevål. Fant ut ganske sent at jeg var gravid (uke 11...), så legebesøk, søknad om fødeplass, ultralyd og hele den pakka der har liksom blitt noe forskjøvet for min del. Må reise helt fra Tøyen til Lørenskog når jeg skal føde! Men kanskje bedre det enn å bli avvist i døra på Ullevål/Rikshospitalet..?! O' skræk!

 

Har vært på ultralyd hele tre ganger faktisk, og de har enda ikke klart å se om det er gutt eller jente. Irriterende, selv om det ikke betyr noe egentlig. Lettere å forestille seg babyen hvis man vet kjønnet, liksom. Første gang på ultralyd var for tidlig til å si noe (uke 13), andre gang trodde legen OG jordmoren at det var en jente, men ingen av dem var skråsikre. Tredje gang kunne de ikke se noe som helst fordi babyen lå feil vei. Jordmoren jeg går til mente det kunne være jente siden babyen hadde ganske høy puls, som jenter visstnok har... Ikke kjøpt noe rosa ennå, med andre ord! (syns brun-og-rosa-stripete pysj ikke teller som en "kjemperosa" ting) :)

 

Har du vært på noen av treffene for Oslo-jenter forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Holmlia i Oslo. Dette er nr 2, har ei jente på 20 mndr fra før.

Er 82 modell, samboeren er 77 modell.

Begynner å merke kiloene ganske godt selv nå, god og rund for å si det sånn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært på ultralyd 3 ganger jeg også (skal en gang til - så da blir det 4) Den første i uke 10 fordi de ikke fant hjertelyd. Jeg går til fastlegen på kvinneklinikken og der har de gynekologer i samme bygg, så jeg ble bare sendt bort i gangen. Neste gang i uke 16, men jm ville at jeg skulle komme tilbake litt senere for jeg var litt for tidlig ute (bare moro for meg å se lille prinsen så mange ganger som mulig). På ultralyd nr 3 i uke 19 fikk vi vite at det var en gutt! Grunnen til at jeg må tilbake igjen en 4. gang er fordi morkaka ligger foran, så det må sjekkes om den har flyttet seg fra åpningen. Jeg har ikke vært på 3D da..

 

Jeg har ikke kjøpt noen klær ennå, men har kjøpt vogn, stelleveske, bæresele og stellebord (eller dvs balje og stellematte pga plassmangel)

 

Jeg har ikke vært med på treffene for Oslo-jentene ennå.. Har tenkt tanken mange ganger og for se å slenge meg på neste gang det passer :-) Du har ikke heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg bor også i Oslo, men kommer opprinnelig fra Trøndelag. Er 76-modell og førstegangsfødende. Var på 3D-ultralyd for fjorten dager siden, og fikk vite at vi får en liten jente. Det var en fantastisk opplevelse:) Har ellers vært på to BIM-treff, og dette kan absolutt anbefales. Neste treff blir 25. april, så det er bare å hive seg med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo!

 

Jeg bor i Gamlebyen/Grønland, er 79-modell - egentlig sørlending. Fikk endelig vite i går at vi venter ei lita prinsesse 30.juni :)

 

Har prøvd å trene i svangerskapet, men etter 4 mnd sa bekkenløsninga stopp.. KJIPT, så nå blir det mye sofa og saaaaakte, kooorte gåturer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76 modell - første barn. bor i bærum og jobber i Oslo (født og oppvokst i Stavanger).

Bli med på juliklubben treff 25. april og møte mange på samme alder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Oslo her også.. Østensjø-området.

Født i -76 som du kan se på nicket, og venter på førstemann. Det er 4. gang jeg er gravid, men endelig har det gått bra, så nå venter vi på en liten gutt! :-) Jippi!

Begynnerå kjenne det på formen ja, men så er jeg så heldig at jeg har begynt å få bekkenløsning, blæh!!, så jeg tenkte å begrense meg til litt svømming og gåturer..

Ikke fått tulla meg på noe treff enda, har lyst, men enten så glemmer jeg det bort, ellers så strekker ikke tida til. Neste gang derimot bør jeg vel få rota meg til å stille opp å hilse på alle jentene. Hadde vært koselig å bli kjent med noen i samme båt som det så fint heter.

Når har du termin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin er 28.juli. Men den har de forandret 2 ganger allerede så man vet jo aldri. Først var den 2. juli, så 20. og nå 28. Ja, ja... Kommer på det treffet ser det ut til. Har ikke hatt noen tegn til bekkenløsning ennå(!), men korsryggen slo seg litt vrang siste gang jeg prøvde meg på aerobic. At jeg jobber i butikk gjør jo ikke saken bedre. Står og går absolutt hele dagen. Sjefen har nå gått med på at jeg får gjøre endel av hans papirarbeid :) Det hjelper jo litt.

Men holde meg i form MÅ jeg! Svømmer 2 ganger i uka på Tøyenbadet, mellom 1000 og 2000 meter pr gang. Og onsdager går jeg på mammavanntrim. Litt surrealistisk opplegg der vi ligger og vaker i vannet og gjør underlige bevegelser, men underlige bevegelser er vel bedre enn ingenting(?).

Prøvde å sjekke SATS sine sider om de hadde gravidtrim i nærheten av der jeg bor/jobber, uten hell :(

Hadde håpet å legge på meg MAKS 15 kilo, men 8-9 av dem har kommet allerede, så det ser labert ut. Sukk...

Når man en gang har slitt med overvekt, vil man liksom ikke havne der igjen. Barn i magen eller ei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kommer også fra Oslo, Kalbakken. 79-modell. Har termin 19.07 og det er første. Vi vet ikke om det blir gutt eller jente. Vi ville ha det som en overraskelse :) Begge har fått litt guttefølelse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he..

Jeg hadde jentefølelse helt til vi fikk svar på morkakeprøven. Jeg spydde og spydde i flere uker, og det skulle i følge "alle" indikere en jente.. Trodde det litt selv også, helt til prøvesvaret viste at det er en liten guttepjokk der inne. "Problemet" nå er å finne et navn til junior, syns det er mye vanskeligere å finne guttenavn enn jentenavn.. -enda vi har visst det siden uke 13..Sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smårulten! Jeg har termin 28. juli jeg også og holder til på Kampen. Hvis jeg forstod det riktig bor du på Tøyen, så da bor vi vel ikke så langt fra hverandre. Jeg skal faktisk på min 5. ultralyd på fredag for jeg venter tvillinger og blir fulgt veldig godt opp. Men det er jo bare moro å se jentene så ofte! Har vært å svømt på Tøyenbadet noen ganger jeg også, men ikke vært så flink i det siste desverre... Pleier du å dra dit på dagtid eller kveldstid? Synes jeg har svømt i sikksakk fordi det har vært så mange der de gangene jeg har vært der, og det er jo litt slitsomt.. Ellers så har jeg vært på de to siste bim-treffene. Veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Løvelille :)

 

Jeg pleier å stort sett dra tirsdag og torsdag i åttetiden om morgenen. Ikke så altfor ille da. Alltid mange folk på Tøyenbadet, men.. I ukene fremover(ihvertfall etter påske) må jeg legge om litt, for da skal jeg holde kurs for noen andre folk i kjeden - nytt datasystem - HURRA! Så da blir det nye arbeidstider å forholde seg til. Kunne jo dratt sammen en gang, da ? Sees jo uansett på treffet 25. april :)

Moro med tvillinger! er dine første barn? Og hvor skal du føde? (det MÅ vel nesten bli i Oslo - noe annet hadde vært litt merkelig...eller..?)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det blir mine første. Gleder meg veldig! Jeg skal faktisk flytte til Porsgrunn i juni, så jeg skal føde i Skien (hvis ikke jentene skulle finne det for godt å komme veldig tidlig da, en vet jo aldri...!). Er nok lurt å komme seg i svømmehallen litt tidlig ja, er vel minst folk da. Ses på treffet etter påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

 

Jeg også bor i oslo, og er 75 modell, og venter første :-)

Vi møtes vel på treffet i bygdøy alle senere i april? Jeg gleder meg!!

 

P.s jeg og har lagt på meg 8 kilo nå, er 26+6, og har termin 10 juli. Ikke er jeg i noe god form heller...hahahah. Vanligvis er jeg litt av en trenings jente, men nå i svangerskapet har jeg til slutt bare droppet helt ut. Jeg beveger meg en del, men that`s it. Fikk beskjed av legen om å roe meg, da jeg ble ivrig på treningen igjen. Så jeg har helt begynnt å hvile på det der. Kommer nok i form igjen etterpå.

 

Gleder meg til å trille snart :_)

 

Vi sees

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Trude1975

 

Rart det der, hvordan kroppen sier stopp...Jeg jobber i bokhandel, og etter de fire første dagene med Mammutsalg (dvs minst 10 timer jobb hver dag!) og en "hurra-endelig-trening-igjen-dag", kollapset ryggen totalt. Klarte ikke gå fra sofaen til badet engang uten støtte. Det var da jeg tenkte at svømming sikkert var litt snillere enn aerobic.

En uke etter rygghendelsen hadde jeg en blødning som så ganske alvorlig ut, men heldigvis var det falsk alarm! Og DA forsto sjefen min at kanskje han ikke skulle la meg stå hele dagen. Gjør alt jeg kan for ikke å bli sykmeldt, for å bare sitte hjemme blir jeg omtrent gal av.

 

Trille kan bli moro, det :) så lenge det ikke blir samme type vinter en gang til neste år...humpe rundt på issvuller i Oslo-gatene med barnevogn ser ikke så idyllisk ut. He he.

 

Vet du forresten om du får gutt eller jente? Syns det virker som at hele verden har fått svar på hva de får utenom meg...bu-hu :(

 

Selvsagt skal jeg på det treffet om et par uker. Virker som det blir mange som kommer. Håper ikke jeg er den eneste "nye"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smårulten!

 

Jeg har heller ikke fått vite om jeg får gutt eller jente ... så vi er to ... men jeg tror nesten også at vi er de to eneste :-/

 

Ja, jeg bor jo også i Oslo da på Sandaker og er 78 modell, altså 27 år!

Jeg trener gravidaerobic på Storo hver torsdag kl 18 (så du hadde sett etter en slik time lenger oppe i innleggene her)

Men kan være at den timen heller ikke er bra for deg hvis du har fått så vondt i ryggen ... uff ... svømming gjør nok godt da! :o)

 

Vi sees på Bim-treffet etter påske da! Blir koselig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maria

 

Kanskje jeg skal slenge meg med en gang og prøve. Kan jo bare betale for en enkelttime kanskje, eller har de gratis prøvetime på SATS? Begynner å bli smålei svømminga allerede - huff! Bør jo ikke bli lei av å trene så tidlig. Kanskje litt variasjon hadde gjort seg? Har vurdert yoga, men det virker litt for "slow" og ...øh..hvordan skal jeg si det..."åndelig" for meg :)

Kanskje jeg skal ta turen til Storo-aerobicen etter påske...hmmm... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil anbefale deg å prøve :o)

Det er jo forsåvidt en vanlig aerobictime som er ganske lett (det er hva man gjør det til selv) med en halv time kondisjon og en halv time styrke! Instruktøren fokuserer masse på bekkenbunn siden vi alle er gravide :)

Bli med - det hadde vært gøy!

 

Litt enig med deg angående Yoga! Jeg har vært på den timen noen ganger og klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker det eller ikke! Liker også at det er litt mer fart! Har mer sans for Pilates timen da isåfall ...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pilates virker mer tiltalende av en eller annen grunn... Fins det gravidpilates ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på Sats, men det er mulig noen av de egne Pilates-treningstedene har det ... men sjekket det opp en gang ... Der er det DYRT! (Sats som er dyrt ble jo billig i forhold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

 

Jeg venter jente !! Jeg har selv bare vært en gang på treff, og skal ha med meg en vennine, Dorthe som kommer for første gang. Hun heller har ikke fått vite hvilket kjønn de venter. Så da er dere i samme båt hvertfall. Morsomt det der, for hun er skråsikker på jente, og han på gutt :-)

 

Gravide treffet er uansett bare hyggelig, og ikke det minste skremmende. Jeg følte også det var litt rart sist. Men, det gikk over nesten før det startet. Vi sitter der en gjeng m damer m kule på magen, og er i samme situasjon, utrolig hvor lett praten gikk :-)

 

Bare å glede seg, det gjør vi.

 

Hørtes ikke noe gøy ut det m jobben din, du må passe deg. Å stå hele dagen kan da umulig være så lett, håper du har invistert i støttestrømper.

 

Nå må jeg løpe.

 

God påske

 

Sees.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...