Gå til innhold

Har 2 cm åpning jeg :)


Papiriam Termin 1/5-06

Anbefalte innlegg

Har hatt litt murringer i rygg og mage i et par dager nå...Ene natta her fikk jeg ikke sove for jeg følte meg så dårlig.

Konstante murringer har jeg i magen hele tiden nå. Var på samtale med jordmor på Ahus i dag å spurte henne om hun kunne sjekke om alt var i orden der nede og sjekke leie til poden.

 

Ja det kunne hun og vips så sa hun...du er veldig moden, 2 cm åpning og kan føde når som helst..Men det kan også ta tid som hun sa. Hun fleipet og sa at overtid blir det nok ikke. Og UL på fredagen du skal ta er ikke sikkert du rekker....

 

Men jeg er klar over at man kan gå slik en stund så det er bare å forsette hverdagen til riene tar seg opp eller vannet går. Men jeg er jo så spent..og gud som jeg gru/gleder meg til fødsel. Har litt blandede følelser nå må jeg si ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj så spennende. Gleder med til det blir min tur. Enda nesten tre mnd til da men ser faktisk frem til fødselen. Hadde en veldig grei fødsel forrige gang så jeg synes bare det er spennende. På meg gikk det bare 4 timer fra jeg hadde 2 cm åpning til lillingen var ute. Så det kan gå fort ja. Du har kanskje fått allerede når jeg skriver det her. Lykke til i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ikke for å sette stemningen tilbake, men slik har jeg gått i tre- fire uker nå. Var vanlig å både være moden og ha opptil 3 cm åpning uten at det skjedde noe, sa de på sykehuset. Jeg smører meg med tålmodighet, for ingen tips om "igangsetting" har hjulpet!!

 

Lykke til når det skjer, det kan jo bli når som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det kan ta tid så jeg går ikke her å venter.....

Men før undersøkelsen hadde vi en times samtale med jordmor om angsten min for fødsel osv (en prematur sønn fra før) Og en av tingene vi snakket om var dette med å uro meg osv....

 

Jordmoren sa når hun undersøkte meg at jeg var veeeeldig moden og at jeg måtte dra hjem å pakke bagen osv. Hun kjente hodet godt....

Jeg har sterke smerter som kommer ofte men ikke ofte nok til at jeg drar til sykehuset og det ser jeg på som et godt tegn. latente rier kalte hun det.. så vi får se. gjør ikke noe om det tar litt tid heller...

 

Kommer ikke til å gå sånn i 3 uker for da skulle jordmor hjelpe meg i gang. (akupunktur, litt røsking i tappen osv).

 

Pode nr 1 er født i stytfødsel med vannavgang så hun trodde at denne fødselen også kom til å gå raskt. Måtte ikke nøle med å reise inn hvis smertene blei verre....helst unngå vannavgang her hjemme da hun trodde barnet da kom raskt etterpå. (men ting kan skje....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1 mai så poden i magen kan godt vente litt til..men har hele tiden trodd at denne gutten kom til å komme før tiden og. Poden nr 1 er født i uke 33+3.

 

Men jeg er i uke 36+4 så det skal nok gå bra uansett :) Bekymrer meg ikke for det akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...