Gå til innhold

Sende inn dåpsmeldingen...Må jeg vente?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker å ha ting klart litt på forhånd jeg..at alt er planlagt og klart..Har bestemt meg for dato til dåpen og kunne egentlig bare sendt dåpsmeldingen, men virker som om jeg må vente til jeg har fått fødselsattesten før jeg kan sende den inn?...Noen som vet?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Like godt å vente på fødselsattesten. elv ringte jeg og ga alle opplysninger på tlf. men fikk beskjed om å levere fødselsattesten.

Kirken gjør ikke noe mer før de har alle papirene, som å kalle inn til dåpssamtale.

Skrevet

Dåpsmelding? Har aldri hørt om. Når vi skulle ha dåp, bare ringte vi kirkekontoret og sa vi ville ha dåp da og da. Oppga våre navn og adresse og det var det. Leverte ikke fødselsattesten heller...

Skrevet

Jeg har heller ikke hørt om dåpsmelding.. Jeg også ringte innog sa ifra om navn, fødselsnummer, etc.. Hakke hørt no mer da.. Når pleier dåpssamtalen å finne sted da? Er en mnd til dåpen enda..

Skrevet

Jeg ringte ned på menighetskontoret en dag, og sa ifra at jeg ville ha dåp da og da,og da svarte dama at ho hadde nettopp sendt brev til meg ang invitasjon til dåp og dåpsmeldingen...som jeg skulle fylle ut og returnere, så ble man kalt inn til dåpssamtale uken før dåpen..(litt sent mener nå jeg da...)

på den dåpsmeldinga står det da at man skal sende med kopi av fødselsattesten og, ''for at de skal kunne få de nødvendige opplysningene om barnet..'' men den skjønner jeg ikke helt, for eneste opplysningen som står på fødselsattesten er jo navn,og fødselsnr...Og det har jeg jo allerede fyllt ut i dåpsmeldinga...merklige greier..

Men men...skal på 6-ukers kontrollen til tulla til uka,menighetskontoret liggre vegg i vegg...så får ta styret da..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...