Gå til innhold

Tror aldri jeg blir megselv igjen!! sukk...


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, sliter litt om dagen kan man si... Er i uke 11 i dag og har 5 uker bak meg med ekstrem kvalme og dårlig form. Har stort sett ikke gjort annet enn å ligge i sengen... orker ingenting. Har begynt hos akupunktur nå, syns kanskje kvalmen har avtatt litt, men er fortsatt så utrolig slapp. Vanligvis er jeg ganske så aktiv av meg, nå føler jeg meg rett og slett udugelig... Føler at jeg aldri bli meg selv igjen... hva om dette ikke går over?? Huff så lei nå...

Noen som har det/har hatt det på samme måte.....? Blir man normal igjen..?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Yes! Kjenner følelsen.

Første gangen jeg var gravid syntes jeg dette var såååå ille at jeg tidlig mente at jeg aldri kunne få flere barn, for jeg ville jo aldri kunne gå gravid og samtid skulle ta ansvar for mitt allerede fødte barn. Men heldigvis går det over. Og etterhvert begynner man å glemme også... Kan trøste deg med at for egen del har dette blitt lettere i senere svangerskap. Tenk på at hvis du er blandt flertallet så er du nå snart over i en mye bedre periode. 2. trimester er den beste perioden spør du meg. Da er man stort sett kvitt all kvalme etc. og så har man ikke blitt sååå stor og sliten enda heller.

Men fattig trøst nå kan jeg skjønne. Hold bare ut så blir alt så meget bedre ganske så snart ;-)

Lenke til kommentar

Kan ikke trøste dig, eller kun delvis.

Havde selv ulidelig kvalme og stor træthed de første 3- 4 mdr. og er førstegangs. Og senere blev det halsbranden der kom til at være min trofaste følgesvend, og det er det stadigvæk (40+3). MEN man lærer at indrette sig, og også at glæde sig over det mirakel det trods alt er at blive gravid, og at erfare at barnet tilsyneladende har det godt, og at graviditeten ellers forløber planmæssigt.

Alle graviditeter er så forskellige, så du må jo væbne dig med al din tålmodighed og se hvordan din udvikler sig.

Held og lykke, og god bedring til dig...:o), håber du snart bliver frisk!!!

DK-hilsner

Lenke til kommentar

heisann og takk for svar!! hjelper med litt omtanke... :-)

Venter nr. 3, mine andre svangerskap har vært helt greie.... har 2 jenter, kanskje det er gutten som kommer...

Dere har vel rett, må bare være tålmodig og vente på at formen kommer seg igjen.

Lenke til kommentar

Hei hei.

 

Joda du blir nok deg selv igjen skal du se.

Da jeg gikk med tvillingene for 16 år siden, var jeg så kvalm at jeg tenkte det samme som deg. Var ikke menneske før langt utpå dagen de tre første mnd. Plutselig en dag var kvalmen borte. Gikk da med to gutter. Denne gangen her har jeg ikke vært så kvalm og venter jente.

 

Har en venninde som akkurat har fått gutt nr to og hun var sengeliggende de 4 første mnd pga kvalme i begge sv.skapene. Men etter 4 mnd var hun i full vigør igjen.

 

Håper du blir bedre snart.

Lenke til kommentar

Ja, ja. Som Henriette36 sier så er vel ingen svangerskap like. Kvalmemessig har det til meg forandret seg til det bedre, men kroppslig til det verre (men jeg blir vel neppe særlig yngre heller...)

 

Håper formen snur snart uansett for deg. Slitsomt å gå sånn når du har to barn fra før også! Men tålmodig... Kan vi gravide det ordet da ;-) ...?

Lenke til kommentar

Annonse

tålmodig... hva er det igjen??? he he .. har vel aldri vært spesiellt tålmodig av meg..... ihvertfall ikk nå!!!

Skal klare det jeg.... takk for støtte!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...