Gå til innhold

Hvor ofte gi minifom?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor ofte skal man gi minifom pr dag? Hva gjør dere?

Gir dere før hvert måltid eller velger dere å gi kun før ett måltid pr dag (f.eks før siste måltid før legging)?

 

Er vel 10 dråper man skal gi?

 

Skal prøve med minifom på vesla som er 18 dager idag, hun sliter med luft i magen. Tror ikke det er kolikk siden hun ikke gråter hele tiden, men hun raper ikke etter hvert måltid, har ikke gjort siden hun ble født, og i de siste dagene har hun hatt problemer med å prompe...stakkars...hun gråter, vrir seg og blir rød i ansiktet helt til luften har kommet ut. Vi får heldigvis roet henne ned, men blir vel bedre for henne å få litt hjelp til å få ut luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du,

 

Akkurat sånn er det med gutten vår også - han er 5 uker i dag.

Han er så glupsk at han svelger masse luft når han spiser - og trykker og promper både natt og dag..

Jeg gir minifom før hvert måltid - iallefall om natten. På kvelden når han ammer oftere for å "samle opp" til natten, så gir jeg annenhver gang.

 

I morgen skal jeg til en osteopat for å se om de kan hjelpe lillegutt.. Ser jo på han at han sliter ganske mye og at han ikke roer seg ned før han har fått ut all luften.

 

Jeg kan også se at det har hjulpet å amme han liggende.

 

Lykke til til deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle hvordan det går hos osteopaten!

 

Her hjalp minifom med en gang, vi begynte igår kveld og det har virkelig vært liv i stompen hennes!! Smeller som bare det uten at hun plages med smerter! Har tilogmed kommet rap etter vært måltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY fillern for en jævli natt vi har hatt...

Lillegutt var så plaget av luft i magen at han har holdt både oss og seg selv våken i hele natt.

 

Jeg fikk ikke til å gi han mat heller før jeg skulle til osteopaten, så jeg var nødt til å amme han mens han behandlet han.

Han brukte begge hendene til å trykke på punkter i hodet hans, og jeg har sjelden sett gutten min amme så rolig og kontrollert som han gjorde akkurat da. Han sovnet også etter noen minutter.

 

Osteopaten kunne kjenne at det var noe "stivhet" i magen hans på høyre side og brukte ganske lang tid på å trykke der også. De lydene som kom fra rumpa hans da skulle du ha hørt!! :) Jeg måtte skifte bleie 2 ganger der inne.. hehe - og vi syntes faktisk at han var roligere når vi gikk derifra enn når vi kom.

 

Skal til behandling igjen på mandag, så får vi se hvordan dagene og nettene utarter seg til da.

 

Hvordan har deres natt og dag vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får det bedre om nettene heretter da!

 

Har hjulpet med minifom selvom jeg glemmer å ta det til hvert måltid, men jeg tar i tillegg fennikel kapsler fra apoteket som også skal hjelpe gjennom morsmelken... Har ikke lyst til å venne henne med minifom, tenker at hun senere kan ha problemer med luften og at smertene varer lengre...ser at de virker selvom hun ikke får det til hvert måltid så tror jeg vil fortsette med det..

 

Problemet nå er at hun ikke sovner i vuggen sin etter amming og bleieskift på natta, hun kan ligge våken i 1 times tid og begynner å gråte til slutt pga hun er så trøtt. Eneste hun vil er å sove på magen min, med engang jeg tar henne opp av vuggen sovner hun...Liker ikke helt samsoving, men inatt gav jeg etter og la henne på magen min...jeg sover ikke helt godt da, men hun gjør det.

 

Må nok være mer konsekvent når det gjelder å legge henne i vuggen, hun sovner mens jeg ammer men våkner etter bleieskift. Kom på nå at jeg kanskje burde ta bleieskiften før ammingen...hehe!!

 

Hvor i landet er det du går til osteopat? Og trenger du henvisning av lege? Lurer også på om det er noe i likhet med kiropraktor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til Osteopat i Hønefoss. Kiropraktorer jobber mere med punkter i nakke og rygg - så det er nok litt annerledes.

Du trenger ikke henvisning fra lege - så det er bare å søke på gulesider etter en der du bor.

Jeg tar alltid bleieskift før jeg ammer om natten, har problemer med at puppen glipper unna dersom han er for trøtt - så da pleier han å våkne til matingen.

 

Tror ikke at de kan bli avhengig av Minifom. Dette med luft vil avta etter 3 mnd, når tarmen har vendt seg til ting og til babyen din har begynt å snu seg på magen(da vil de få trykk et annet sted enn når de bare nå ligger på ryggen)

 

Lykke til til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...