Gå til innhold

På tide og omfavne kvalmen og bare legge seg ned og gi opp??


Simselimsen

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke lenger va jeg skal gjøre med kvalmen og dårlig matlyst. Bare det og finne ut va jeg KANSJE kan greie og putte i meg uten og spy, er en stor påkjenning. Tror jeg bare skal legge meg ned og gi opp. Her om dagen begynte jeg og grine da sambo spurte hva jeg ville ha og spise, det endte med at vi begge satt i sofan og lo som bare det mens tårene mine trilte fordi hele situasjon var så surrealistisk, og han sa; Oi, du er VIRKELIG gravid. Uansett noen som har noen gode råd? Føler at jeg har prøvd det meste egentlig, tørre kjeks,cola,frukt,osv, men nå bynner jeg virkelig og føle meg tynn og svak, og synes veldig synd på meg selv;)

 

Sorry at det ble så langt og klagete

 

klemm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff stakkars deg! Vet godt hvordan det er og det er fryktelig slitsomt.

Hvor langt er du på vei?

 

Har du prøvd akupunktur el. homøopat (håper jeg skrev d riktig :)?

Har selv hatt veldig god erfaring av akupunktur.

 

Vekten kommer nok på pluss siden skal du se. Jeg var også bekymret for det leneg, men nå har jeg vokst som bare det og kommet 3 kg i pluss de siste tre ukene. Er i uke 19 nå. Spyr fortsatt her men det er heldigvis for det meste om morgenen og får spist litt hver dag. Men har ikke topp matlyst, spiser mest fordi jeg er nødt til det :)

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke:)

 

Er 14+4 i dag.

 

Jeg savner den tia jeg gleda meg til og spise!

Hva spiser du fornoe? spiser du veldig sunt, eller bare det du får i deg?

Er du kvalm hele dagen eller bare i perioder? Det er så mye man skulle ha gjort. Er ekstremt flau over det, men orker knapt og gå i dusjen så det går ganske mange dager imellom, det er egentlig veldig ekkelt, heldigvis er sambo veldig snill, han bryr seg verken om jeg fjerter eller lukter:)

 

Huff, var det ikke denne tia man skulle hoppe rundt og glede seg og ha den gravid-gløden?

 

klemm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til uke 15-16 må det vel bli, spydde jeg flere ganger i timen døgnet rundt. Kjenner igjen det med dusjen :) var en kamp å få vasket seg ja.....

Nå prøver jeg å spise sunt ettersom formen er bedre. Men da jeg var dårlig handlet det bare om å få i seg noe i det heletatt. Gikk mye i cola, boller og banan - smaker det samme i retur :)

 

Har du problemer med å få deg mat er det bedre å få i seg noe usunt enn ingenting i det heletatt. Prøv å få spist en gravitamin om dagen (var ikke alltid jeg fikk gjort det men prøvde). Baby får nok det den skal, det er værre med deg og din energi.

 

Jeg tror formen kommer til å ta seg opp hos deg også etterhvert. Selv om det nok ikke føles sånn nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffameg, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Ble også veldig sliten av å prøve å tenke ut noe jeg kanskje kunne klare å få i meg. og jeg klarte heller ikke dusje hver dag. blir fortsatt veldig sliten av en dusj. heldigvis ble jeg bedre allerede i 13 uke, er i 16 uke nå, og spiser ganske ok på kvelden. klarer å spise en brødskive og litt is eller frukt på dagtid. da det var som verst, tenkte jeg ikke på om det jeg spiste var sunt eller ikke, ville bare få i meg ett eller annet. så om du kommer på noe, så spis det med god samvittighet.

i tillegg til frukt og kjeks, syntes jeg faktisk pølser var ok innimellom. og poteter. og is. det er jo ganske næringsrikt faktisk, og glir lett ned. slipper å kjenne på konsistensen i munnen.

lykke til, det blir nok bedre når som helst, skal du se! seneste i uke 16, sa min lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi tusen takk!!

 

Føler meg litt bedre allerede:)

Legen min er vist kansje litt uerfarn på dette område(han måtte lese i en bok) men han er veldig snill og omtenksom:) Men det føles godt når legen din har sagt senest uke 16, og at andre iallefall har overlevd:)

 

Tusen hjertelig takk for at dere fins og muntrer meg opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...