Gå til innhold

Gått opp 15 kg....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 40 og har gått opp 15 kg i graviditeten. Veide 65 kg før jeg ble gravid og 80 kg nå. Føler det er mye å veie 80 kg. Er det mye å gå opp 15 kg eller normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke mye, Gjenomsnittet er jo 12 - 15 kg. Store individuelle forskjeller her, men tror ikke vekta i seg selv betyr så mye, mange lagrer mye vann - og det forsvinner fort igjen;o)

 

Er forretsen 39 fullgåtte i morgen, og har stagnert vektøkningen et par uker nå til ca15 - 16kg. Jeg var 68kg ved oppstart.. heh!! Føler meg ikke så stor, bare litt tyngre i kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt! Jeg gikk opp 14 kg sist og var veldig fornøyd med det! Tror ikke 12 kg er gjennomsnittet, men det en har regnet ut at følger med en graviditet med vann, baby++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg veide 64 kilo før jeg ble gravid, og sist jeg veide meg veide jeg 82 kilo. Er i uke 32. Rart å se sånne tall på vekten, men jeg tenker som så at det går nedover etter fødsel, og vi får en veldig fin "premie" for strevet da, jenter !! En baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 14 kg (tror jeg), og er i uke 35. Er kjempefornøyd, jeg. Søstern gikk opp 35 kg, så jeg har vært litt nervøs... var 70 kg ved oppstart, så jeg hadde ca 10 kg formye allerede da, men jeg SKAL ned i 60-63 kg innen 18 mnd etter fødselen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) vill bare gi dere som føler dere har gått opp mye noen trøstene ord. Jeg fødte i fjor 28.06.05... en gutt, den dagen jeg ble lagt inn på sykehuset så veide jeg 101 kg.. jepp, en dundre på hundre..hihi.. jeg følt meg så j.... mildt sagt.. jeg veide før jeg ble gravid 65 kg.. så ja, jeg la på meg myyyyyeeeeee.... noe av grunnen var at jeg hadde svangerskapsforgiftning på slutten.. de to siste ukene la jeg på meg 7 kg.. , en uke etter jeg hadde født veide jeg 91 kg... 9 oktober da sønnen min ble døpt veide jeg 83 kg.. ( jeg slanket meg ikke.. kun ammet og spiste sjokolade nesten hver dag.. man får så lyst på noe søtt når man ammer..:( i dag, nesten 9 1/2 mnd senere så veier jeg 70 kg.. jeg har ikke slanket meg, har 5 kg igjen, de må jeg nok jobbe litt får.. så ikke bekymre dere, det går av igjen.. uansett så føler man seg sååååå tynn etter man har født.. hihi... lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 15 kilo. Fra 55- 70...

Og jeg har 12 uker igjen. Jeg bryr meg egentlig ikke om det, det er tross alt bare et tall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 38 og har gått opp 12 kg. Så blir det sikkert 2-3 kg til før ungen kommer, så da ligger vi jo ganske likt hovedinlegger.

 

Synes ikke dette er mye. Heilt gjennomsnittelig.

Bekymrer meg ikke for det i det heile tatt, det burde ikke du heller.

 

Lykke til med fødselen som sikkert kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt på meg 20 kg og har 2 og en halv uke igjen. veide 57 ved start og nå 76, så det er 19 for å være nøyaktig. men det raser av oss når vi er ferdige. og 15 kg er ikke no å klage over:) klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei...

de 2 andre svangerskapene mine gikk jg opp 14kg.har nå gått opp 16 å har 4uker igjen....veide 52 ved sarten og nå 68...mn borte blir de desverre(synes jg)

 

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 kg må være topp! Håper jeg går opp det også, og ikke mer....Har lagt på meg 30kg ++ ved to svangerskap tidligere, og slet litt med å få dem av ja.....hjalp ikke med amming heller....Men det ser bedre ut denne gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye i det hele tatt! Jeg gikk opp 27 kilo i forrige svangerskap - og alt gikk vekk igjen!!!! Denne gangen er jeg foreløpig ca 10 kilo pluss - men jeg har 10 uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...