Gå til innhold

Lege-vansker....


mom-to-be

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kommet tilbake fra legen. Etter mye om og men hadde jeg nemlig endelig fått en time. Jeg har hatt mye vondt både i magen og i ryggen, og var bekymret for at ting ikke var som de skulle. Først tok han en urinprøve, også stillte han meg spørsmål om hvordan avføringen min var og om jeg hadde utflod. Jeg svarte som sant er at jeg har hatt litt løs mage, men slettes ikke hver dag, og at jeg hadde litt mer utflod enn vanlig. Ellers fortalte jeg at jeg er litt småkvalm og svimmel. I følge legen min. var dette IKKE normalt! Han mente at jeg enten måtte ha farang, eller at jeg holdt på å miste. (men han trodde ikke helt det siste heller siden jeg ikke har hatt blødninger). Kanskje hadde jeg en infeksjon også siden jeg hadde utflod for det var heller ikke vanlig mente han. Å så sa han også at hvis jeg holdt på å miste kunne han ikke gjøre noe så jeg fikk bare vente å se. Jeg har tidligere alltid sagt at jeg har en bra lege, men nå er jeg virkelig skuffet. Jeg gikk dit for å bli beroliget, nå er jeg bare enda mer bekymret! Symptomer som jeg har lest masse om inne her og andre steder og trodde var normalt er i følge han ikke det. Og jeg VET jo selv at jeg ikke har noe farang eller omgangssyke! Det føles jo ikke sånn... Og i tillegg, selv om jeg gikk dit pga graviditeten og bekymring rundt den, så måtte jeg betale fordi han mente det gjaldt farang! Ikke fikk jeg noen sånn bok om graviditet som jeg har hørt at alle får heller. Nå skulle jeg ønske jeg ikke hadde gått til legen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har vært hos legen i dag og fikk vel sånn ca stikk motsatt svar av det du fikk - høres ut som legen din burde gått hjem for dagen!!!

 

Jeg er sikker på at du bare kan ta det med ro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje han ikke er lege? Minner meg litt om en som praktiserte her for et par år siden... Han forsvant plutselig, uten et ord. Solgte bilen og huset på dagen og var borte. I huset hans fant de en mengde falske pass og greier bak en kommode.. Og han var virkelig ute å kjøre når det gjaldt div. diagnoser...

 

Ellers må jeg bare si at jeg har det som deg og min lege sier også at jeg er veldig normal og veldig gravid og da jeg mistet var det ikke slik i det hele tatt. Gi f... i legen, ta det med ro og så kan du jo prøve å få time me en annen lege..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Godt å høre at dere er positive! Legen min er faktisk lege på OL-landslaget, tro det eller ei! Men det spørs om han bør holde seg til idretten da? Jeg vil hvertfall mye heller høre på dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fjott! OG hadde han mistenkt at noe var galt burde han vel kanskje sykmeldt deg eller undersøkt nærmere da... ? Kan kan jo ikke sende syke folk hjem uten å i det minste ha gjort noe for dem? Å gravide bør være ekstra forsiktige uansett om det så hadde vært omgangs syke eller mistanke om abort. Syns ikke han gjør jobben sin samme hva.

 

Men for meg høres det egentlig ut som du er gravid, og ikke noe annet så som det står ovenfor, ta det med ro, slapp av så godt du kan og ikke press kroppen din til noe den syns er anstrengende ihvertfall. Sikker på at dette ikke er noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du bekymret så gå til en annen lege for konsultasjon. Denne legen din høres jo helt tullete ut!! Forøvrig er jeg enig med de andre svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, dette er jo nesten komisk....Alt du beskriver er jo helt normale symptomer, jo...? Tror som du sier lege din bør holde seg til idretten, for dette var jo visvas. Synes ingenting tyder på at du skal miste, jeg har også verk i mage og rygg OG løs mage av og til. Tror jeg hadde byttet lege, hvis jeg var deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bytt ut legen. Det er bare en liten telefon som skal til. Få deg en kvinnelig lege som vet hva hun snakker om. Mennene er nok dyktige, men de kan ALDRI forstå hvordan et svangerskap er...

 

Se følgende linker:

 

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=oslo&path=fastlegekontoret

 

https://is.trygdeetaten.no/rtv-minfastlege/innbygger/visloginside.do

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sur gammel grinebiter! Nei, få deg en annen lege. Ring jordmor i din kommune!

 

Farang, hvem er det som bruker det ordet nå da?!?!?!?!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...