Gå til innhold

Pergojenter


Mille-77

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere? Mye plager? Positive EL-tester?

 

Jeg er på dag 20 nå, hadde EL på dag 17, og kommer til å få noen slitsomme dager frem til 15.4, hehe, vondt i magen, ømme bryster, vondt i ryggen, begynte omtrent ved eggløsningen, så det er vel de berømte bivirkningene av pergo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.. plager ja.. hormonella er jeg.. Men nå er det ikke så ille som i helgen.. Ifølge min egen syklus skulle jeg hatt el i dag.. har hatt vondt i magen og har veldig mye utflod.. men jeg har det hele tiden...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har el omtrent i disse dager. enten i morgen eller i overimorgen..

 

Merker ingenting.

 

men tror ikke det gir utslag heller, da sambo har fått påvist dårlig sædkvalitet. Men skal prøve allikevel så klart. Kan jo være vi har maks flaks.

 

fått bare neg på el-tester foreløbig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å kaste bort pemnger på eltester, da jeg aldri får korrekt svar likevel.. temper jeg da.. og jeg merket en liten stigning på temp idag...har vel hatt sex 3 ganger allerede i dag så jeg håper bare at det ble full score!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde mest sansynlig EL i går- fikk positive tester iallfall... 14 lange ventedager forran meg da... Har ikke noe bivirkninger nå som jeg har merket iallfall ;) Gyn mente det så bra ut i dag, og så tok jeg noen blodprøver. Vet ikke om de kan måle om progesteronet er ok dagen etter EL jeg? Det var en av prøvene jeg tok iallfall..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, litt hormonell ja.. trodde det skulle være verst under kuren, men blir lett på gråten nå kan man si, men men, det er jo for en god "sak".

 

Har du også mye utflod? Jeg også. Det roet seg under kuren, men begynte igjen da jeg sluttet med pillene. Synes det er plagsomt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe på det beste gøril, får håpe det er et par gode svømmere der i alle fall!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så moro Frøya 76, vi ligger jo ganske likt! Jeg hadde EL på lørdag, eller da slo testen ut, så selve EL var kanskje på søndag. Testet på søndag, og var testen svakere, mandag var den negativ. Hjelper å teste synes jeg. Hadde sex annenhver dag likevel, men var jo såå happy når EL-testen endelig ble positiv, gir litt ekstra stå-på-vilje.

 

Fikk du UL idag? Så bra da! Jeg var inne og tok blodprøve i går. Var hun kontordama som tok det, legen er alltid så opptatt, hm, og sur :(

 

Jeg tok blodprøve på dag 19 for å sjekke om jeg hadde hatt EL. Lest at progesteron toppen kommer omtrent 7 dager etter EL. Jeg har lite progesteron, og har spurt legen om jeg kan få tilskudd hvis jeg skulle bli gravid, men han svarte at nei, det var ikke noe man gjorde når man satte folk på pergotime. Skuffet :( - men ved godt mot.

Vil vil vil vil bli gravid!Håper på en skikkelig babyboom på oss slitere denne våren, vi FORTJENER det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har et spm. til dere Pergojenter;

Hvor mye Pergo tar dere? Og hvor mange kurer har dere hatt?

Jeg har tatt en kur på 50mg og fikk ikke påvist EL. Har pause denne mnd og fikk beskjed om å ta 50 nye mg neste mnd.. skjønner ikke helt at jeg ikke skal øke til 100mg. Syntes jeg leser at de fleste tar 100mg til og med første gangen....... hva tar dere? Jeg vil så gjerne ta 100mg men kan vel ikke det når legen sier 50mg...

Fint å få litt info fra dere... Tusen takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker ikke om jeg tok 50 eller 100 gram. men jeg tok dobbelkur. det er sikkert 100 gram det?? kan ikke regne om det til gram i hodet mitt skjønner du..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mille-77! Jeg fikk Ul ja, har fått (dvs gratis er det jo ikke akkurat.. ;) ) det 3 gangen denne pp. Gyn. var selv veldig spent på våre veiene siden vi traff rett dag :) ville jeg skulle komme igjen om 3 uker for en ny titt og kom mensen skulle jeg ikke ta pergo den perioden. Så blodprøven i dag skal vise om jeg hadde EL da, det er bra. Testen kan jo slå ut uten at egget løsner men det ser de vel på blodprøven håper jeg da.. Og så har jeg kjøpt babycomp som jeg temper med og den skal vise meg om progesteronet ikke er høyt nok og om EL var ok også...Håpehåpe... ! Og ja, vi fortjener det skikkelig! Krysser fingre og tær for oss alle! :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sonja

Nå er jeg på dag 16, positiv el-test i går, men negativ i dag. Svinger det så fort????? Noen som kan svare???Litt redd den i går var feil og at jeg bare så ønske-syner....

 

Det stod i allfall på bruksanvisningen at man skulle parre litt (kaller det parre da det blir særdeles lite innpulsiv sex når man teller dager og timer....blir jo som dyr vi:) etter 24timer og innen 48 timer. Så det har vi gjort i dag. Hehe, så vet dere det! Får ta en runde i morra og og håpe testen viste riktig i går.

 

Håper og ønsker og gir samtidig litt opp. Litt av en prosess dette. Håper alt klaffer for alle oss pergodamer, tenk så mye vi må igjennom som både par og oss selv. Når vi har kuler på magen alle sammen kan vi se tilbake på denne tida og smile og være glad vi klarte det og at vi overlevde. HÅPER DET! for det føles ut som man ikke overlever noen ganger, når verden er så urettferdig.

 

 

Hvordan er deres EL smerter? Har aldri hatt smerter (kanskje ikke så rart når jeg faktisk ikke har el av meg selv, dumme meg...:) Har vært litt øm inni meg i dag. Kjenner det når jeg sitter og når jeg har sex....

 

 

Stå på pergoinner!!!!! Vil skal og vi vil bli mammaer nå!!

 

klem fra nypu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer... jeg er på min dag 12...(snart 13) og har vært gjennom trippel kur (150mg)..

ikke så verst denne mnd faktisk, men nå er det sex annenhver dag, og tut og kjør...

tatt blodprøver på dag 2 og 11... skal ta neste på dag 20.-..... håper det kommer noe positivt denne gang.. ellers er det på liste for ivf...

 

lykke til til alle....

 

klemzer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg på dag 13.. merker ikke så mye nå bortsett fra tørr hud..

 

Har fortsatt mye utflod.. Som mannen min sa: blir du kåt av pergo eller?? NEI.. hehe det blir jeg ikke!

 

Lykke til jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...