Gå til innhold

Hva kler du på knøttet ditt?


Northernlights

Anbefalte innlegg

Jeg synes sparkebukser er det mest praktiske, og bruker nesten kun det på han (5 mnd).

 

Skal vi "bort", tar jeg på han snekkerbukse og body under, men til daglig er det så utrolig praktisk med sparkebukse.

Ser mest behagelig ut for babyen også. Ingenting som bulker seg i ryggen.

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sparkebukser uten føtter syns jeg er praktisk, for da varer de litt lenger. Og hele sparkedresser har vi endel av. Ellers må jeg innrømme at jeg tar på snuppa mi masse kjoler, selv om jeg har irritert meg på alle de mødrene som gjør det. Må jo hele tiden dra kjolen ned for henne stakkar. Men hun er så søt i dem da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han vært jente, hadde det nok gått masse i kjoler, ja =)

Husker den tiden da jentene mine kom etter 2 gutter....sukk, i dag HATER de begge to kjoler.

=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har på seg når vi er hjemme body og ullstrømpebukse, og går vi ut for å kjøre i butikken eller så er det en bukse og genser før jakka er på. Eller bare fleecedressen over.

 

Enkelt og greit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det har vi aldri brukt vi. Syns det er så upraktisk.. Mye stoff og han blir så varm.. Og disse føttene da.. =)

 

Bukser og body.. hver dag!

 

Litt synd, for vi fikk mange fine sparkebukser, alle er nå for små. Pakket ned uten å ha blitt brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm i sparkebukser?

Alle sparkebuksene min baby har er av 100% bomulle, og tynne. Jeg har en mann som innimellom har lite førlighet i ene armen, og disse sparkebuksene med kneppeknapper er helt åpen når man legger babyen oppå, hvis du skjønner hva jeg mener.

Veldig lettvint, iallefall de vi har =)

 

Slipper å tre noe over hodet på han også =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparkebukse med føtter. Knøttet er snart 3 mnd. Han fikk flest drakter med jakke (hette- grrrrrr....) og bukse uten fot. Men disse sklir bare opp på føtter og rundt livet. Og hetten er i veien.. Noen sløve knuter på flere av hettene som må være utrolig vonde å ligge på. Så da må jeg passe på hvor hetten ligge nå jeg legger baby fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukasmamma: Flott navn på gutten din ;-)

 

Ja, min Lukas fikk mange sånne todelte (jakke og bukse) til jul, men han sparker dem av seg...og jakkene er klumpete i hetta, som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble din Lukas født? Selv hadde jeg termin lille julaften. Og juleevangeliet er det jo Lukas som kom med... Selv om dette var noe vi kom på etter at navnevalget var gjort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.oktober

Termin uti november, men fikk svangerskapsforgiftning og ble derfor satt igang 3 uker før tiden.

 

=) Min er oppkalt etter faren sin, selv om det ikke er helt det samme fornavnet (jeg ville ikke ha noe "den tredje" som det da ville blitt, siden mannen min er junior)

Pluss at det er et bibelsk navn, som betydde litt også.

 

Når ble din Lukas født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebukse eller sparkebukse og body under.

 

Jeg syns stømpebukse er mest praktisk.

 

Når vi skal bort pyntes han med bukse, skjorte eller body.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å bruke sparkebukser da mi var 4 mnd jeg.. :)

 

Når vi er hjemme, går det i body og strømepbukse og sokker.. :)

 

Borte tar vi på ei bukse skjørt eller joggedress i tillegg.. varierer ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme er det body og strømpebukse. Tar på bukse og sokker når vi skal ut, bytter evt body så den er helt ren. Synes parkebuksene ble så fort små, hadde noen fine da han var bitteliten, men gikk fort over til vanlige bukser.. Synes også at sparkebukser er så veldig baby liksom (greit de første 2-3mnd), liker litt tøffere klær jeg.. :o)

 

Han er forresten snart 7,5 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker body og sparkebukse, har også noen hele kosedresser. Liker ikke bruke vanlige bukser når de er så små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei første par-tre mnd brukte vi mykje sparkebukser med fot - og så body under.

 

No (6 1/2 mnd) brukar vi body og strømpebukse heime (joggebukse utanpå viss det er kjølig), og tar heller på bukse og genser/jakke når vi skal vekk. Brukar ikkje sparkebukse/snekkerbukse, fordi guten vår blir "kokt" når han får for mykje klede på overkroppen.

 

Når han skal i vogna har han body og strømpebukse, med ein tynn ulldress over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sparkebukse har aldri vært en hit for tulla vår...hu er en liten turbo som ikke holder seg på plass i sparkebukse...body og strømpebukse inne,og bukse utenpå (eller kjole) hvis vi skal ut.(og jakke selvsagt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...