Gå til innhold

hvor lang tid tok det før deres barn begynte og like grøt?


*keiko med jente og gutt*

Anbefalte innlegg

jeg skal begynne så smått med grøt nå til snuppa på 4 månder. ville egentlig vente til hun var 6 månder, men det virker som hun har behov for mer mat og da må hun jo få det... så da lurer jeg då hvor lang tid det tar før de liker det...er vel litt individulet men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

han til meg likte det fra dag en, begynte for 3 uker siden og han gaper etter sjeen, hvis det går for tregt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min likte det fra dag en, men han er ikke så kresen da :) Tror han spiser det meste han kommer over etterhvert. Til og med tran, som han grøsser av, gaper han opp for flere ganger hvis han må! Thi hi :) Raring da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang. De første skjeene går litt tregt, må jo smake litt på det først, men så gaper han på resten.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i en to -tre uker, men snuppa ville ikke ha... så vi tok litt barnedessert i grøten og da spiste hun som bare det.

men nå spiser ho uten dessert.. har trappet gradvis ned og nå tar ho grøten!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har prøvd hver dag i nesten 2 mnd nå og han vil ikke! Det meste jeg har fått i han er 10 ml ca og det er jo ikke mye..og det skjedde EN gang..Ellers kniper han igjen munnen og grøsser hvis han får i seg noe..vrir seg og sutrer..Vi har prøvd 4 forskjellige grøter og alle mulige konsistenser, med og uten frukt..slit! Men så begynte vi å prøve middagsglass i stedet, og ren fruktpure..Det går litt bedre, nå gaper han faktisk..men er stopp etter noen skjeer da..Vi har funnet ut at vi venter med grøten litt, virker som han ikke liker den bare..Så satser vi mer på moste poteter og gulrøtter, og middagsglass og fruktpure (frutti fra nestle med eple og mango - nam! nam!)

Lykke til! Håper din er mer som de andre svarene her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 3 uker for vår del, men da hadde vi en uke med sykdom inni der da.. De første 2,5 ukene var det hyling, spytting og brekninger. Men nå de siste dagene har han gapt og smattet som bare det.. Artig når de får det til, og mamma blir så stolt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her tok det 2 mnd fra vi prøvde å gi grøt til hun faktiske spiste litt, hun ville ikke spise noen ting! Men nå er hun veldig glad i frukt og grøt :) Hun er forresten 7 mnd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen han fylte 4 mnd spiste han grøt for første gang. Gapte etter skjeen allerede da. Hvis grøten er litt smakløs kan du jo blande den ut med litt fruktpuree eller prøve en annen grøt. Selv bruker vi maisgrøt med banan/fersken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...