Gå til innhold

Høygravid, forkjølet og halvt døv p.g.a. ørevoks og mykgjørende olje. Har følt meg bedre :-)


my71

Anbefalte innlegg

Hei damer

 

Tretten dager til termin 1704. Ble skikkelig forkjølet på søndag og har stort sett ligget i sengen siden. Fortsatt pottetett i bihulene. Både nese og øyne renner i et kjør, samtidig som jeg ikke hører noe særlig i det ene øret p.g.a ørevoks og forbredelse til skylling i morgen hos lege (masse olje i øregangen som ikke ville ut igjen ) Har følt meg bedre, og har absolutt sett bedre ut. Kjenner ikke helt igjen droget i speilet. Gått opp ca 22 kg og har masse vann i kroppen. Mmm deilig... ikke rart at jeg blir fasinert av at noen på disse sidene snakker om sex som igangsettingsmetode. Vel, vel damer. Godt å se at det er flere som er utålmodige...selv om jeg for min del gjerne blir en smule bedre av forkjølelsen før jeg føder.

 

Tvi, tvi...og hold ut, HOLD UT...dette skal vi klare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei My!

 

Jeg er også forkjøla, har gått og surkla nå i ei uke. Midt oppi dette har jeg også hatt gjester i 2 dager til bursdag for småen, men det var jo koselig da, men slitsomt med så mye rydding og baking og styr.

Idag har jeg hvilt lur og vært masse på bim, herlig å slappe litt av igjen, men nå nærmer jo fødsel seg med stormskritt så må snart ned i kjelleren og sjekke vogn og greier ... hmmmm

Kjedelig at ingen klær passer, jeg føler meg så sjuskete, føler jeg ikke har noe fint og jeg gidder ikke kjøpe meg noe nå. jaja, ikke lenge igjen nå :o)

 

 

Håper du snart er bedre vennen

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei luna75

 

Det er trøst i felles sjebne ikke sant :-) Det skal sies at jeg ikke har et barn å ta meg av enda siden dette er min første, så jeg har bare kunnet ligge i sengen nå tre dager på rad. Det hørtes ordentlig slitsomt ut med gjester og baking og forkjølelse og høygravid. Så bra at du har fått slappet ordentlig av i dag!

 

Jeg har faktisk allerede fått på plass vogn og seng...bortsett fra at vi skal kjøpe ny madrass. Det er jo litt stas å få alt det på plass. Kjenner meg igjen i det der med klær som ikke passer ja ;-) Men det er ikke lenge igjen nå, og etter fødselen kan mamma også unne seg noen nye plagg synes jeg. Tvi, tvi og god bedring til deg luna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei My71!

 

Må følge med på disse sidene innimellom for å se hvordan det går med dere. Føler at jeg har blitt så godt kjent med noen av dere, inklusiv deg, og da må jeg jo høre hvordan det går!

 

Skjønner absolutt at du er sliten, spesielt når du har blitt forkjølet midt oppe i det hele. Jeg var dritlei selv jeg fire uker før termin. Heldigvis så bestemte Malin seg for å komme da. Hvis ikke så vet jeg ikke hvordan jeg skulle holdt ut de siste ukene. Følte meg stor og sprengt. La på meg fire kilo de siste fire ukene - og det kjentes! Tror kroppen lagret mye fostervann i den perioden (På operasjonsstua hørte jeg plutselig at de sa "oppsann - der sølte vi visst litt". He! He! Da var det fostervannet som hadde rent ned på gulvet. Fikk høre at jeg hadde MASSE. Litt morsomt. Jeg ble selvfølgelig kjempeglad fordi det betyr flere kilo som bokstavelig talt "rant av" under operasjonen) - og at det var et tegn på at nå var det ikke lenge igjen til fødselen. Det er min lille trøst til deg og alle andre som er dritleie nå på slutten. Når du føler deg som størst og er mest sliten - da er det heller ikke lenge igjen!

 

Du får forsøke å kose deg som best du kan den siste tiden - og sørg for å få mye hvile. Nyt den siste tiden som du kan sove lenge om morgenen (etter nurket er født er det mange ÅR til neste gang du kan det :-) og bruk masse tid til å pleie deg selv. Du trenger mye energi til den nært forestående fødselen og våkenettene. Ikke minst så unn deg noe ekstra nå som du føler deg stor og litt sliten. Et godt tips som absolutt kan anbefales er å kjøpe noen fine ammetopper i fra Boob. De er veldig stretchy og fine og kan brukes både i sluttspurten av graviditeten og etter at du har fått barnet. På den måten føler du både at du har fått noe nytt å ha på deg når alt annet har blitt for lite - samtidig som at du har noen flotte plagg når du skal begynne ammingen. Jeg kjøpte tre stykker og bruker dem nesten hver dag. Er fantastisk deilig å slippe å sitte med halve overkroppen ute når jeg ammer.

 

Ønsker deg god bedring - og krysser fingrene for at det snart skjer noe. Venter snart på en fødselshistorie fra deg også!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...