Gå til innhold

Bodde dere sammen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bodde dere sammen når dere ble gravide?

 

Livredd for hvordan det vil bli å flytte sammen. Kjenner hverandre godt, men blir vel annerledes å bo sammen?

Skremmende å gå fra å treffes av og til, til å skulle bli en familie i felles leilighet.

Hva om vi går hverandre på nervene, og kun en må stå for alt husarbeid o.l.?

 

Hjelp....

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei!

Vi hadde bodd sammen i 1 1/2 år da vi ble gravide. Har fungert veldig fint, men der i mot nå har han blitt slappere på å hjelpe til. Jeg er nå 32 + 4, og må gjøre alt hjemme. Hadde jo trodd han ville trå enda mer til når jeg kom så langt, ikke ta mindre del i husarbeidet! Jeg sliter en del med ryggen, så jeg må vel finne en måte å få opp øya hans på snart..!

Det dere evt kan gjøre før dere flytter sammen, er jo å sette dere ned å prate om hvordan dere vil gjøre det, fortell han at det er ikke bare du som skal ta det av husarbeidet, eller han, at det skal deles på... Prøv å komme fram til en enighet om hvordan dere vil ha det.

Lykke til i hvertfall! :)

Lenke til kommentar

Vi har 3 års jubileum den 1 august.. ble gravid rundt juletida og flyttet vel ilag før vi ble sammen på en måte:))

Lenke til kommentar

Nei, vi bor ikke sammen ennå. Vi bor i hver vår leilighet, selv om jeg er mest hos han. Akkurat nå er vi på leiting etter vår første felles bolig. vi hadde tenkt å flytte sammen før vi ble gravide også, men så ble vi gravide litt vel fort. Angrer ikke på det, men jeg gruer-gleder meg likevel til at vi skal flytte sammen…. Vet jo ikke hvordan det kommer til å bli, men å bo hver for oss når babyen kommer er ikke aktuelt. Vi blir jo en familie så jeg ønsker at vi skal være sammen mest mulig. Er litt redd for at det blir litt vel mye nytt å hanskes med: vi blir foreldre og samboere mer eller mindre på én gang. Men jeg får bare tenke positivt – å ta sorgene på forskudd er jo bare unødvendig selvpisking.

Lykke til anonym, så får vi håpe det går bra!

 

Lenke til kommentar

Annonse

Vi er samboere på det 5te året. :)

 

Kan si at jeg også hadde de tankene i hodet da vi flyttet sammen, men det var ikke så farlig likevel :) Hadde vært sammen i 2 1/2åe da vi fikk samme adresse. Flytta sammen da han var ferdig i militæret, men det var ikke så stor overgang som jeg trodde det kunne være.. :)

 

Kan være lurt å snakke med kjæresten din om det du føler, kanskje avklare noen forventninger til hverandre, så kanskje du/dere slipper noen ubehagelige overraskelser, og kanskje noen krangler som kunne vært unngått.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Ja, vi bor sammen. Har vært samboere i 1 1/2 og snart vært sammen i 2år. Han hadde leilighet fra før, så jeg flyttet inn til han:)

Lenke til kommentar

Vi bodde ikke sammen når vi ble gravide, han flyttet inn til meg når jeg var tre måneder på vei.. Det gikk ikke knirkefritt for å si det sånn.. Men nå er forholdet vårt litt opp og ned.. Og det var jo egentlig en veldig "dum" periode å flytte sammen.. Kvalme, hormoner etc....

Lenke til kommentar

Heisann!

Ja, vi hadde bodd sammen i tre år da jeg ble gravid. (ikke planlagt though..) Vi hadde en del innkjøringsproblemer i starten av samboerskapet, ikke helt enig om hvem som skulle gjøre hva osv.

Var nok en del krangling, har gått seg til nå.

 

Men dere klarer dere helt sikkert fint. En er nødt til å prioritere annerledes når det er barn i bildet, så det går sikkert bra. Lykke til med samboerskapet, håper dere får det bra:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...