Gå til innhold

Kun 2 egg!!!!


Sara72

Anbefalte innlegg

Har nettopp kommet tilbake fra ul for å sjekke hvor mange egg som er klare til uttak og vi fant kun 2 egg! I og med at vi gjør dette privat så synes jeg det er dumt å gjennomføre et forsøk hvis ikke forholdene er optimale og vil da heller vente til neste mnd, men legen mente at vi skulle gå videre. Er ikke dette litt rart da? Noen andre som har noen kloke ord å si om dette med antall egg og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forholdene kan være optimale selv om du bare har 2 egg. Det som er spennende er jo om de klarer befruktningen og deler seg som de skal. Jeg hadde ikke stoppet nå, tenk om dette er Gullegget??!!

Hvorfor vil du ikke fortsette da? Man kan like godt lykkes med et IVF forsøk hvis du har 2 egg som 20....det som teller er jo at det egget du setter inn fester seg og utvikler seg som det skal.....

 

Lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt sikkert rett! Kjente bare at motivasjonen gikk rett dass når det var så få. Sist gang var det kun 2 av 8 egg som var av en kvalitet god nok til å sette tilbake, og da tenkte jeg (pessimistisk som jeg er i dag) at dette var ikke nok egg til å gå videre. Takk for et litt mer nyansert bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til de neste dagene! Vi fikk også "bare" to egg, og kun ett befruktet. Det hadde delt seg fint og gjorde oss gravide :o)

Hadde kjempefin HCG med litt over 300 på dag 15, men noe skjærte seg dessverre en drøy uke senere.

Poenget mitt er hvertfall at vi fikk kun ett befruktet egg - men det gjorde oss altså gravide!!

Ergo kan du fint klare deg med de 2!!

Lengter nå bare etter å komme i gang med forsøk nr 2 vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å tusen takk, slike historier er gode å ta med seg. Det var jo synd å høre at det ikke gikk så bra, men nå vet du at det fungerer :)

Skjønner godt at du vil komme raskt igang med forsøk nr 2, sånn hadde jeg det også. Det føles helt klart best å gjøre noe konkret med å komme seg litt nærmere målet. Når er det dere kan starte igjen da? Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også ut 2 egg på en privatklinikk og begge ble befruktet. Er nå gravid i uke 30 med en jentebaby :-) Dette var på andre forsøk. På første forsøk fikk jeg ut 3 egg og da ble ett befruktet. Prøv å ikke tenk på antall egg, men heller på prosentvis sjanse for å lykkes. Jeg ble også litt skuffet når jeg bare fikk ut 2 egg, men det gikk jo bra for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! Du trenger bare ett gullegg vettu!! Jeg fikk ut også bare 3 egg og tenkte at løpet var kjørt. 2 egg ble befruktet heldigvis og et superegg satt tilbake som resulterte i vår herlige datter på 13 mnd.MAn trenger så og si bare ett egg!!!Finnes de som har fått ut 15 egg men hvor bare 2 ble befruktet også!!Så ikke gi opp! Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

Nei, dette må du ikke la ta motet fra deg. Antallet har egentlig ingen betydning. Er gravid med IVFbarn nr.2. Første gangen ble 7 av 12 egg ebefruktet, 2 satt inn og full klaff. Denne gangen ble kun 2 av 21 egg ok, og satt inn, men det var på ingen måte optimalt. Jeg ble allikevel gravid, og venter ivfbarn nr 2 om 6 uker. Lykke lykke til, og vær ved godt mot, det er viktig i det du står oppi nå!!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt igjen det at motivasjonen går rett i dass når man får beskjed om at man har få egg (Fikk ut 2 første gang, 0 andre gang og 3 nå sist), men det er vel slik på private forsøk at hvis de ikke får satt inn egg, så gjelder det ikke som forsøk?

 

Så da får du bare håpe at et av de to (eller begge) blir satt inn - og fester seg. Pluss at medisineringen og doser blir bedre jo lengre ut i forsøkene du kommer - så disse eggene kan være mye finere enn de du fikk ut sist !! :-)

 

Lykke til, og stå på!!

 

Hilsen en som vet om det er selve gullegget hun har bært på i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant! Det hadde jo vært litt tryggere om de fikk litt flere å velge mellom :) Hadde ikke tenkt på at jeg ikke må betale hvis de ikke får noen befruktede, det gjør saken straks litt bedre. Likte også det du sa om medisineringen, kjente at jeg ble litt mer positiv nå.

 

Så takk for svar!

 

Lykke til med gullegget ditt, jeg skal krysse det jeg har for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for fine tilbakemeldinger! Her inne er det skrekkelig vanskelig å være pessimistisk, og det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal se det ordner seg helt fint!! Ble helt optimist igjen ( enda mere) etter å ha lest alle historiene på denne tråden i kveld.. .

Har dere fått vite noe om befruktningen av eggene i dag da? Hvordan gikk det?

Vi håper å starte spraying om 21 dager nå, min lille spire kom seg endelig ut i dag, så hvis vi slipper å vente en mens kan vi starte spray i slutten av april og forhåpentlig få innsetting rundt 24 mai eller no'... Håper, håper!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her inne er det nesten umulig å være pessimistisk :) Jeg har ikke "høstet" eggene ennå, men kun vært på ul. I morgen får jeg beskjed om når jeg skal inn, regner med at det blir på mandag. Jeg er utrolig spendt denne gangen, og håper at begge kommer fint ut, blir befruktet og deler seg minst 5-6 ganger før de klorer seg fast i 9 mnd og blir de skjønneste barna som kan tenkes :)

 

Når du først var så uheldig at det ikke gikk er det godt å kunne komme igang i gjen så raskt som mulig. Det hadde jo vært supert å starte sommerferien med en spire eller to i magen. Jeg skal krysse det jeg har for deg og håper det klaffer skikkelig denne gangen.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...