Gå til innhold

Juni: Fisk


mamma`n till aleksander

Anbefalte innlegg

Hei:) har dere begynt å gi mat med fisk i til barnet deres(eks. fiskeboller)? har hørt at man ikke skal gi det før de er 1 år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke prøvd å gi fisk ennå, men spurte om dette sist jeg var på helsestasjonen. Der sa de at hvis det ikke var allergi i familien, så kunne vi så smått begynne å gi det fra nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er begynt å gi litt fisk. Det finnes fiskeboller på glass til 8 mnd gammle barn. De anbefaler de som har allergi i familien til å vente til barna er 1 år før de introduserer det. men med at vi er allergifri, så har begge mine barn fått fisk etter 9 mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter enda litt til - selv om det strengt tatt ikke er helt nødvendig. Jeg venter ekstra lenge med fiskeboller - for de inneholder en del krydder - og da er det vanskelig å vite om de reagerer på fisken eller krydderet (jeg f.eks. reagerer på krydderet...). Får nok fisk når han er rundt året.

 

I dag skal alle vi andre ha kokt torsk - så kan lillemann spise poteter enn så lenge :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvem liker ikke fiskeboller :-). Hadde det ikke vært for at jeg reagerer på noen typer fiskeboller selv hadde jeg sikkert ikke brydd meg jeg heller. Egentlig så øver jeg meg på å ikke være så nøye på alt mulig - så kanskje jeg skal la småen smake fiskeboller neste gang vi har det :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...