Gjest Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Jeg leier leilighet på loftet til forledrene mine, og det har jeg gjort siden jeg var 4 mnd gravid. Jeg ble alenemamma når gutten min var 4 mnd. Jeg lurer på om hva dere andre mener om å bo så tett på besteforeldrene. For meg er det sånn at noen ganger kan de ta over alt for mye, også overkjører de mine meninger. Det kan være veldig tungt. Og mamma sier hele tida hva jeg bør gjøre, som om jeg ikke viste bedre selv. Det er jo fint å ha de så nært på en måte, for da kan de hjelpe meg. Men jeg tror kanskje det er lettere å bo alene uansett. Jeg vurderer nå å flytte. Faren til barnet mitt er fra Notodden, nå bor vi begge i Tromsø. Men han skal flytte til Notodden i august. Da tenkte jeg kanskje å flytte til Oslo for å være nærmere barnefaren. Er det noen som vet hvordan det er å bo helt alene med en unge, langt fra familie og venner? Mamma mener selfølgelig at jeg må bli i Tromsø, men jeg er lei av å bo i nord. Egentlig kunne jeg tenke meg å flytte til syden.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 jeg bor i huset rett ved siden av foreldrene mine. det kan bli litt for mye til tider,men ser at guttungen stor koser seg med det,selv om han bare er 11mnd... han har lite kontakt med farfar og farmor,så jeg syns det er bra å ha mine foreldre så nærme,så kan han bli gått kjent med de )
Verbena Skrevet 4. april 2006 #3 Skrevet 4. april 2006 Det er slittsomt å bo et sted der man ikke har avlastning med småbarn. Men det er jo positivt for gutten din å få se så mye som mulig til pappan sin. Blir fort lite voksenkontakt på et helt nytt sted med liten unge osv. men du kan jo f.eks alliere deg med noen her, bli med på treff osv. Da får man jo fort et nettverk. Selve flyttinga med småbarn er noe dritt... Skal selv flytte med småbarn for 3gang til sommer og jeg gleder med IKKE for å si det sånn, men det går. Og da får man jo mye hjelp også. Du kan jo si til dine foreldre at dere skal komme ofte på besøk.. Flybiletter er ikke SÅ dyrt lengere og hvis du får de til å sponse dere med f.eks annenhver gang så må det jo gå supert!! Også kan jo de komme på besøk til Oslo for å se barnebarnet og avlaste deg litt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 Selve det å flytte med små barn, vet jeg ikke så mye om enda. Skal ikke flytte før om 2-3 år.. (alt ettersom) Men nå bor nørmeste familie 30 mil unna, og andre delen bor 60 mil unna, så det er ikke ofte vi ser dem heller. Noen ganger er det litt kjedelig å ikke ha noen som kan passe lillegutt og vi har jo enda ikke hatt en tur på restaurant alene etter at han kom. Vi har vel ikke hatt det store behovet heller, men bare det å ha muligheten.. Synes det er viktigere at babyen får god kontakt med pappan sin, enn besteforeldrene. Og hvis du synes du er klar for å flytte så langt fra dine nærmeste, ville jeg gjort det. Lykke til med evnt flytting! Og velkommen sørover c",)
Gjest Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 Hei. Takk for alle rådene. Jeg har flyttet nå. Og d gikk veldig greit. Jeg flytta inn sammen med to venniner. Og de er kjempegla i barn. Så jeg var heldig der. Får jeg hjelp med barnepasset. Og jeg trengte ikke å ta med mye, fordi de har alt av møbler. Eneste barneutstyr da. Også er det 1 time fra farfaren og farmora til sønnen min. Og faren selvfølgelig. Han flytter også sørover, tidligere enn planlagt. Mine foreldere har også litt lyst å flytte sørover nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå