Gå til innhold

Jobb, stress og usikkerhet


rar78

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som servitør ved siden av studiene. Merker at det begynner å bli slitsomt å jobbe nå, er 11+ 5 og har allerede begynt å få synlig mage (for ikke snakke om monster store pupper...). Så uniformen passer ikke helt. Det som er mest slitsomt er at sjefen min er så klar på at jeg er gravid, men ikke syk og skal derfor ikke tas hensyn til i det hele tatt... Dette har han sagt til de andre på jobben også. Sliter med dette da dette er en svært tung jobb både fysisk og mye stress. Er så redd for å ta for hardt i og skade barnet mitt. Har vondt i flere dager etter at jeg har jobbet.

 

I tillegg tvinger de meg til å jobbe 17 mai, denne dagen er den travleste og hardeste dagen i året. Vi jobber ca 12 timer uten pauser og masse tunge løft.. Dersom jeg ikke jobber har de antydet at jeg kommer til å bli "uglesett" av de andre servitørene.

 

Noen andre i liknende yrke eller med slike erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Kanskje du burde ta en prat med legen din om dette. Kan jo være han sykmelder deg den dagen om han synes det virker uforsvarlig. Da kan i allefall ikke arbeidsgiveren drive deg over grensen. Trist at det finnes arbeidsgivere som er så empati løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...