Gå til innhold

April: uff..tung dag idag


Gjest

Anbefalte innlegg

Mange her vet vel historien min, så trenger ikke brette den ut en gang til. Var til vurdering for igangsetting igår, men de mente jeg ikke var moden nok. Jeg fikk en super lege, som beroliga meg veldig igår da jeg var der, så jeg syns det var greit å komme tilbake om en uke. Da blir jeg innlagt og ungen skal ut uansett. Men etter å ha komt hjem, fått tenkt litt og slik, så ble jeg redd. Husker tilbake på de to andre fødslene, og gutta var da ca 500g mindre enn det denne her er neste mandag. Og jeg sleit jo max med dem..Hvordan skal jeg få ut en unge på et halvt kilo mer?

Jeg er livredd for ks, rett og slett, men har nå inatt og idag funnet ut kanskje det er best? Har nesten lyst å ringe å snakke med dem om den muligheten, men føler jeg maser. Har jo vært der inne så mange ganger nå.. Farken at de ikke bare kunne sette meg igang igår da :( Hører jo flere her som blir satt igang uten at de er moden, må vel være opp til meg om jeg velger den muligheten og vet risikoen at det kan gå lang tid.

 

Æsj..møkka dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg så godt, sitter her og gruer meg til eg skal inn til vurdering på mandag.... pga stort barn og ustabil leie.

Vist du er kjempeurolig kan ikke du da ta og ringe føden og høre med dem. Fødselen blir jo et marerit for deg vist ikke du har fått orden på følelsene og tankane dine. Og du maser absolut ikke, det er du og ikke dem som skal igjennom fødselen ikke sant.....

Eg må virkelig stå på krava mine på mandag og gruer meg... lurer på om eg skal skrive ned argumenta for at eg blir igangsatt før påske, kanskje er det lurt. Legane har jo en egen måte å få roet man ned på men denne gangen skal dem ikke klare å knekke meg.....

 

Ta og ring dem og snakk med dem.

Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som jeg skrev til deg igår så syns jeg det er litt rart at du må være moden for at de skal sette deg igang. Det kan jo også gå fint uten at du er moden?

 

Syns du godt kan ringe og mase jeg. Du skal ikke se bort fra at de også ville utsette det til neste uke fordi de kanskje har mye å gjøre denne uka eller noe... Sorry meg, men jeg har inntrykk av at det av og til blir sagt ditt og datt fordi sykehuset av en eller annen grunn syns det passer bedre seinere...

 

Kan bli ei tøff uke for deg hvis du skal grue deg sånn!

 

Jeg kjenner i hvert fall på hele meg at jeg er utrolig mye lettere idag, og kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg nå har en dato og at jeg ser en ende på det... Og jeg har jo 14 dager til termin idag.

Har ikke du termin 9. da? Sånn sett kan det nesten virke som om sykehuset helst ikke vil sette deg igang i det hele tatt. De håper alt skal gå av seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birna:

Ja, en må virklig stå på krava. Jeg er litt sjenert, så har veldig litt for bare å godta ting, for så gå med det inni meg.

Snakka litt med sambo om redslen min idag, men han syns vi skal la det gå sin gang. Han har stor tro på at legen vi snakka med igår vet hva han driver med, ikke at jeg tviler på det. Men syns de kanskje det riskierer litt..siden gutta satt så pass fast, og var så mye mindre. Vet de kan ta feil av estimering ved UL. Men nå har jeg fått mange UL'er og alle tilsier at ungen er stor. Legen igår sa også at 2 av 3 mål han tok er han helt sikker på for han fikk så gode bilder. Så at ungen er stor er det jo ingen tvil i.

Skal snakke litt med med gubben ikveld, og kanskje ringe sykuehuset imorgen. Hadde kanskje vært lettere om han snakka for meg også, for jeg er ikke den som slår i bordet for å si det slik. Hadde skrevet ned på en lapp forrige gang jeg var der (ikke i går) men klarte likevel ikke argumentere for meg selv. Satt bare å gråt å nikka til alt de sa. Vi var egentlig enige igår om at vi dro ikke hjem uten baby, men som sagt legen var så sympatisk at vi følte det var greit der og da..men det syns jeg ikke nå lenger.

 

Mammamia:

Irriterende at de ikke kan sette meg igang, er jo litt moden, eller halvmoden som jordmoren sa. Ei veninna av meg som fikk en dødfødt ved termin første gang, ble satt igang før termin denne gangen pga fødselsangst. Hun var ikke det spor moden, men fra hun fikk første stikkpille til jenta var ute gikk det 12 timer, men det var på det andre sykehuset her. Vurderte å kontakte dem, men jordmora som jeg går til i hjemkommunen min sier de er enda vrangere på det sykehuset.

 

Har UL termin den 14 og menstermin den 6 april.

 

Håper at det skal starte av seg selv jeg, men begynner å bli veldig redd for hva som kan skje med babyen min. Den kan jo i det aller værste fall dø pga at den sitter fast. Bare tanken på at de to andre satt så lenge fast, og var så pass mye mindre skremmer meg veldig mye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg skjønner redselen din. Eg fik store gangproblemer etter siste mann pga at han herja så med bekkenet mit under fødselen...

Mannen min skal være med meg på mandag, men han sier jo aldri stort. Argumentet mit er jo at eg skal ta vare på meg sjølv + 5 barn når eg kjem heim att. Eg har ingen foreldre eller andre slektinger som kan komme og hjelpe til (dei bor alle sammen på Island) så eg får ingen støtte når eg kjem heim att, mannen min får ikke 2 uker m.lønn etter fødselen. Pluss det at denne babyen her har ikke bestemt seg for leie, sist fredag oglørdag så låg h*n tvert og hodet er definitift ikke festa. Eg har lang kjøreveg til sykehuste 1 1/2 time og tenker med grusomhet vist eg må kjøre til sykehuset med rier og en baby som ligger tvert.....

Eg ville ha tatt dette opp med sykehuset, ringt opp att og berre sagt at du takla ikke tanken på å vente til mandag. Berre si det som det er sjølv om du griner. Det kan godt hende at dem tenker at du er hysterisk men men dei får berre tenke den tanken, iallefall så er det bedre for deg.

Det med å være moden eller ikke trur eg nok at dem bruker som en unnskyldning for å ikke sette fødselen i gang. Dei lot meg vente i 14 dager pga denne unnskyldningen og etter 14 dager var eg ikke noe mer moden og da pludselig var det ikke noe problem

 

 

 

Masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lang reisevei selv..tar ca en time og et kvarter om det klaffer med ferga. Kanskje litt fortere om det er kritisk og ambulansen kjører med blålys/sirene. Har ikke tenkt å føde i ambulansen for å si det slik, det går aldri bra!

 

Min ligger heldigvis med hodet ned, gjort det siste ukene. Den ligger høyt oppe og er ikke festa, men tviler på den snur seg. Selv om nr 2 snudde seg fra sete til hodeleie 11 dager før han kom..han snudde seg i alle fall rett vei da ;)

 

Det med modning forstår ikke jeg heller, de setter jo feks i gang folk tidlig i svangerskapet pga svangerskapsforgifting og andre ting, da er de vel ikke modne? Jeg takler knapt tanken på å kanskje føde nå jeg..den er jo allerede stor, større enn de to andre :(

 

Er superdeppa idag..er nesten sint på babyen som ikke kommer ut..føler meg ganske teit, men blir litt irritert på den :/ Tenker hver dag at nå kommer den, idag kjenner jeg noe, men nei..bare lureri. Har så mye vondt spes om natta at jeg sover veldig dårlig. Er konstant trøtt og sliten. Har sinnsyke menssmerter i ryggen og i underlivet, det svir og brenner, pluss desse helsikes kynnerne da! Arg :(

 

Prøve snakke med gubben ikveld, prøve få han på 'min' side. Så prøve manne meg opp til å ringe sykehuset imorgen. Har tlfangst dilux da..og er så redd for å plage/mase,selv om jeg egentlig vet jeg har min fulle rett til å ringe. Men kan ikke for at jeg syns det er ekkelt å mase :( Kunne kanskje fått mamma til å ringe, men blir vel for teit det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som blir "for teit" er visst du ikke tør å ringe i det hele tatt! Hverken at du ringer sjøl eller noen andre som ringer for deg!

 

Redselen din er jo helt reell, og jeg syns det er hårreisende at de skal være så gniene mot deg. Argumentene deres henger liksom ikke på greip. Du har jo termin på søndag for p*kker!

 

Om du ikke klarer ringe sjøl så få noen som står deg nær til å gjøre det for deg, Bia.

Mannen min måtte ringe for meg for jeg klarte ikke prate engang jeg... Bare grein!

 

Stå på snuppa! Ikke slit deg helt ut med å bekymre deg nå de siste dagene. Unødvendig!

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...