Gå til innhold

Usikker i forhold til å prøve igjen...


limit65

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger litt backup fra jenter i samme situasjon og alder.

Har i dag begynt på nesespray i forbindelse med 3. (og garantert siste) prøverørforsøk. Jeg føler meg så urolig, har på en måte dårlig samvittighet for det jeg gjør, redd for andres tanker osv.

Friskt i minne ligger også de foregående 2 forsøkene vi hadde i fjor. Det første mislykket, det andre førte til graviditet men jeg aborterte etter 8 uker... Var lite forberedt på det når det først gikk veien, og det var helt grusomt.

Hadde det ikke vært for samboeren min som er en ungfole på 36, hadde jeg ikke begynt på medisiner i dag. Vi ønsker selvfølgelig sterkt et felles barn da vi vet vi skal gå livet ut sammen.

Til info har vi begge et barn hver som vi har full omsorg for, han har en jente på snart 8, og jeg en gutt på 11 som jeg fikk på min 30 årsdag. Så vi har bånd og mye og glede oss over tross alt.

 

I snart 15 år har dette med barn og det å ikke bli gravid vært i mitt fokus, og det har vært en stor belastning å ikke være av de som elegant får dette til. Jeg har til tider følt meg litt mislykket, og det har vært et veldig sårt punkt fra jeg for første gang ble spurt om jeg ikke skulle ha barn snart...! (Den sårheten er det mange som har følt på.)

Er vel litt sliten av det hele... og nå da denne samvittigheten pga. alder og risiko...

 

Motivasjon taes i mot med glede! Samtidig ønsker jeg alle "eldre" jenter lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! Det var leit at det gikk galt med forsøkene, det er jo en gedigen nedtur. Tror vel alle her inne har opplevd å miste en eller flere ganger. Av og til kan man bare lure på hvordan man orker å reise seg å prøve igjen! Men ønsket om et barn er vel sterkere enn angsten for å miste igjen!

 

Vanskelig å råde deg, du må bare følge ditt eget hjerte. Men har lyst til å si til deg at du ihvertfall må DRITE i hva andre måtte mene. Det er ditt/deres liv, man lever bare 1 gang! Ergelig å angre på noe man ikke har gjort!!!!

Og når det gjelder alder, så tror jeg det blir overfokusert på hvor risikofyllt det er både for mor og barn.

Glem disse negative statistikkene. Før fikk folk barn langt inni de 50.

Det finnes masse info om det å bli gravid i så voksen alder og at det går helt bra.

Selv er jeg 46, har 3 barn, en MA i fjor og ønsker meg en attpåklatt! Hva andre synes om det har jeg ikke tenkt til å spørre om engang!

 

Lykke til uansett hva du velger! Du kan bare bli her hos oss da vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei limit65 og velkommen hit!

 

Jeg ser du er født samme år som meg, så da er du vel +/- 41 du også! Jeg ser også at du har fått et fint svar fra horatio. Jeg er helt enig med horatio at du ikke skal bry deg om hva andre måtte mene om saka. Dette er det bare deg og mannen din som kan avgjøre! Og alderen din skulle ikke være noen hindring i alle fall.

 

Joda, jeg vet godt hvordan det er og ikke klare å bli gravid når man ønsker det. Vi strevde i flere år før vi fikk det til vi da...har prøvd både pergo, hormonkurer med inseminasjon og ivf jeg...så jeg vet at det kan være veldig slitsomt. På mine modne dager ble jeg kvitt problemet mitt (pco) og jeg har nå regelmessige menser og el ..har hatt det noen år nå heldigvis.

 

Hvor mye insats man orker/klarer å bruke på å lage barn er det bare en selv og mannen som kan avgjøre. Jeg vet om flere som har lykktes etter mange ivf forsøk.

 

Vi har to barn (f 99 og 02) og prøver nå på nr 3 etter en ma i nov 2005. De to siste graviditetene har vært enkle å få til, så vi satser på at det skal gå enda en gang til og at det da blir et barn av det. Det er ikke aktuelt for oss å ty til ivf nå...er ferdig med det ...blir det ikke flere barn så blir det ikke det.

 

Jeg vet ikke om jeg kan motivere deg noe egentlig...men dere ønsker et felles barn og det håper jeg dere får!

 

All mulig lykke til ønskes fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig, og ja jeg blir her en stund nå...! :o)

Kan liksom ikke få nok av bekreftelser som du kommer med her. Det føles så godt, og jeg heier på damer med bein i nesa som står for sine egne valg. Det gjør jeg også, men nå om dagen er jeg litt sårbar... Man blir sliten av å leve på vent!

 

Jeg har mange som støtter meg, og jeg kommer til å gjennomføre dette forsøket, det gjør jeg. Og med noen tupp fra voksne erfaringsfulle jenter forsterkes ryggraden, det er godt å vite at man har noen der som forstår hva dette innebærer.

 

PS! For dere som jobber med å bli gravide og ikke har fylt 40:

Ikke nøl med å be om søknad for prøverør hos din lege. Vår søknad ble innsendt etter at jeg hadde fylt 39 år, og vi fikk tilbakemelding og oppfølging fra Riksen etter kort tid. For 3 forsøk betaler man kr. 18.000,-.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen millioner takk... :o)))

Jeg fyller 41 i november, og da håper jeg at jeg har voksende mage på annet enn kaker for å si det sånn.

Lykkeønskningen taes i mot og er veldig gjensidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei limit65

 

Ser du har fått mange støttende ord av horatio og Andrine65 ovenfor her.

Støtter meg til disse kloke ord, og ønsker deg velkommet hit =)

Dette er en flott plass å være når man trenger støtte og oppmuntring, eller for å gi støtte og oppmuntring =)

 

Og masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...