Gå til innhold

Hva kan være grunnentil sprutgulp? Trenger råd og tips!!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Han er 8 mnd, har aldri gulpet så fælt før. Gulpet full seg selv, vippestol og sofa. Spruten stor ut av nese og munn. Ville ikke ha mer enn en skje grøt til 2. måltidet sitt, og har nå sovnet for andre gang siden vi stod opp kl ni... Kan han være syk? Kan det være tenner? Alle tips og råd mottaes med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var visst ikke så mye råd og få, men jeg venter på at helsesøster skal ringe meg opp igjen etter matpausen, så får jeg høre hva hun sier. Er sikkert ikke noe, men jeg hører med henne likevel jeg. Gutten min har aldri gulpet så mye før, så jeg blir jo litt bekymret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som oppkast enn gulp - i hvert fall har det vært det her når junior har vært dårlig. Prøv å få han til å drikke mye, små porsjoner ofte er det beste rådet jeg kan gi deg. Her kan du både gi mm, mme eller vann, så lenge han får i seg nok væske går det som regel over av seg selv. Dersom han blir verre ville jeg kontaktet lege. Ved feber kan du også gi stikkpiller, dersom han virker ekstra plaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover han for 3. gang siden vi stod opp kl ni... Han kjennes litt varm ut nå, så jeg skal måle tempen når han våkner. Han får ikke mm, men jeg fikk beskjed av helsesøster å ihvertfall gi mye vann. Akkurat maten var ikke det viktigste akkurat nå, men at jeg kunne kontakte lege i morgen om han fortsatt ikke ville spise, eller ble verre på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, gi vann ofte, for det er ikke sikkert han orker mye om gangen. Junior får heller ikke mm lengre, så jeg har gitt han ca 100 ml mme med ca to timers mellomrom, og da glir det meste ned. Har også gitt febernedsettende dersom han har vært plaget av feberen. Helsesøster har helt rett i at det ikke er såå viktig med mat nå, så lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Nå har han fått feber også... 39,17... Så nå sitter han her i bleie og sokker... =( Stakkars gutten min... Han hadde også litt "slimete" og merkelig avføring, men det trenger jo ikke å bety noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som omgangs syke ja...

Den herjer jo landet rundt i disse dager.

 

God bedring til dere da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel omgangssyke han har fått... Nå sover han for 4. gang på 5 timer stakkars... Er jo helt borte han... =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...