Gå til innhold

Et lite skår i gleden...


Mieliten

Anbefalte innlegg

var på ekstra ultralyd igår, og skjønte med en gang at noe var gale, siden legen målte om igjen og om igjen på hjertet til den lille tulla mi. Så fikk jeg beskjed om å vente en stund, siden han ville ha en kollega til å se på babyen også. fikk bare beskjed om ikke å ta sorgene på forskudd, "jotakk, lett for deg å si" hadde jeg mest lyst å svare. ble sittende å vente noen timer, mamma kom ned og var med meg. så ble babyen undersøkt på nytt av begge legene, føltes som undersøkelsen skulle ta et år. så fikk jeg beskjed om å sitte ned. "du har et veldig pent lite barn, MEN..." det er det en absolutt ikke vil høre, et men...

det er det man frykter mest i verden, at noe skal være gale med den lille. hjertefeil. hvilken behandling og evt operasjoner som vil være nødvendig kan de ikke si før etter fødselen.

 

igår var uten tvil den verste dagen jeg noen gang har opplevd, den følelsen av hjelpeløshet en får. at en har sviktet som mor.

 

vær så snill, alle dere som røyker mens dere er gravid, slutt med en gang. jeg klarte ikke slutte helt da jeg fant ut at jeg var gravid, det ble ofte en om dagen. men bare tanken på et eneste trekk nå får meg til å føle en så utrolig avsky for meg selv, over hva jeg har utsatt det lille hjertet til den lille prinsessen min for. å ta et eneste trekk noen gang igjen nå kunne ikke ramle meg inn. jeg mener ikke å kjefte på noen, vil bare at dere skal tenke litt lengre enn jeg gjorde. det går ikke bare utover deg selv. og barnet deres er så mye mer verdt enn den ene sigaretten om dagen. jeg vet ihvertfall, at jeg kommer aldri til å tilgi meg selv for det jeg har gjort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig trist å lese og du har all min sympati. Men dette er ikke tiden for å klandre deg selv. For alt du vet, så har ikke røykingen din noen som helst sammenheng med din prinsesses hjertefeil. Mange av de barna som blir født med dette, har mødre som ikke har røykt så mye som en sigarett. Det du må konsentrere deg om nå, er fremtiden for deg å dine. Ønsker dere masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Min beste venninne fikk baby med alvorlig hjertefeil. Dette ble ikke oppdaget på ultralyden,og han måtte hasteopereres pga det etter fødselen og holdt på å dø.

Det gikk fint, og i dag er han en aktiv og frisk krabat på 8 mnd - som alle andre babyer! Vær glad for at de så det på ultralyden, det går som oftest bra, og oddsene er mye bedre når de vet dette nå og kan planlegge behandling ut fra det de vet! Det er ikke alle hjertefeil som er like alvorlige heller. Det kommer sikkert til å gå fint for dere.

Beste ønsker-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg håper for deres del at det går fint.

Vi fikk en jente med hjertefeil, men den var for alvorlig til at de kunne gjøre noe...så vi mistet henne. Det ble ikke oppdaget på UL , hun ble bare plutselig veldig dårlig noen uker etter fødselen. Så det er jo en fordel at dere vet det på forhånd hvertfall. De er jo så flinke, så du blir vel oppfølgt nå ganske tett tenker jeg.

Håper det går bra med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...