Gå til innhold

Fosterlyd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen på kontroll i dag, og alt så helt normalt ut. Problemet er det at jeg har en lege som jeg føler jeg ikke kan stole helt på. Har fått en del beskjeder hos han som jordmor har sagt ikke stemmer. Da jeg var på kontrollen skulle han sjekke fosterlyden, men fant ingen.... Jeg spurte han da om dette var noe jeg skulle være urolig for, men han sa nei. Dette grunnet at målene var sånn de skulle og at det var en del forstyrrelser fra tarm. Dette er mitt første svangerskap, og jeg har vært en del redd fra starten av. På ultralyden var alt normalt (heldigvis). Spørsmålet mitt er da om jeg burde undersøke dette me fosterlyden nærmere, eller om det er som han sier? Noe som vet eller har opplevd det samme som kanskje har noen beroligene ord?

 

Hilsen gravid i uke 21.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frantic

Det var jo litt rart, men det trenger ikke bety at det er noe i veien. Hadde jeg vært deg ville jeg ha kontaktet en jordmor eller bedt om en ultralyd for å sjekke at alt er i orden. Kjenner du derimot at babyen beveger seg er det nok ikke noen fare - bare legen din som er litt utrent på dette kanskje?

 

Et annet tips er å la mannen din (eller noen andre) prøve å lytte med øret på magen din - fosterlyden kan nemlig nå også høres utenfra. Mannen min syntes dette var vanskelig, så det er jo ikke sikkert han klarer det (går vel litt på at de ikke helt vet hva de skal høre etter,hehe)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket det opp jeg. Det trenger selvfølgelig ikke være noe i veien, babyen kan gjemme seg eller ligge vanskelig til. Men likevel ville jeg kontaktet jm for ultralyd eller så ville jeg fått noen andre til å etter forsterlyden.

Jeg låner en venninne sin babywatcher, og med den har jeg hørt hjertelyden siden jeg var 9 uker på vei. Nå når jeg er 18 uker på vei, finner jeg den med en gang jeg legger maskinen på magen, og lyden er klar og tydelig.

Det er ikke meningen å skremme deg, for all del! Men, jeg ville krevd å bli sjekket på ny!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ville også sjekke med jordmor, bedre føre var....dei vil nok ikkje at du skal gå å bekymre deg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...