Gå til innhold

Emilian - var ikke det fint?


allergibarn

Anbefalte innlegg

Fant Emilian på navneguiden. Likte det kjempegodt, sambo sier også at han synes det var fint.

 

hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var saa altfor likt Emilia (naturlig nok) saa det ble kjempejentete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig det var litt fint jeg - men minner jo veldig om Emilia da - det skal jeg være enig i. Har ikke hørt det før, men syns egentlig det var ganske søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Emilio? Synes der er tøffere og mer maskulint;-)

Søtt navn i grunn*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint jeg. Det er jo et hav av navn hvor bare en bokstav skiller jente og guttenavn, så det er ikke noe problem (johannes og johanne f.eks.).

 

Navnet er litt feminint, men det er jo in nå for tiden. Vil jo ikke være noen tvil om at det er guttenavn, selv om det ikke er hypermacho. Det eneste jeg ville tenkt på er om det passer til en tenåring og voksen, eller om han kommer til å vokse fra navnet sitt i 5-6 års alderen, om du forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte inn å se på dette innlegget fordi jeg lurte på om det var gutte eller jentenavn, selv om jeg tenkte jo det passet best til en gutt. Så min vurdering er at det var et flott navn, men for feminint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fint.... Sorry, synes nesten det var grusomt.... Liker ikke engang Emilie, så jeg assosierer det nok litt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp ;o)

 

Ei jeg har blitt kjent m her inne på bim, fikk en sønn på tirsdag, 4 april ;o) Og han har fått navnet Emilian, kjempe fint navn syns jeg ;o)

Ikke så mange som heter d heller...

 

Syns dere skal gå for Emilian, hvis dere liker d begge to...

 

Stoooor klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil er bedre. Alt annet enn disse navnene på -ian. Syns alle høres jentete ut, både Fabian, Adrian og Emilian. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var kjempefint.

Har aldri hørt det før. Man kan ikke tenke på at det ligner på ditt og datt bare fordi det er en bokstav mer eller mindre, sånn er det med maaaaaaaaaaange navn som ikke blir feminine. Er f.eks Martine maskulint da, bare fordi det ligner på Martin...........??!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emelian er ett gammelt norsk navn, kanskje litt mere "guttete" :-)

 

Jeg hadde tenkt å bruke det selv, men det kommer en jente!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Emilian er fint jeg. Et "koselig" navn. Liker bedre Milian, har tenkt litt på det selv, men fikk høre at det var ALT for femi navn av venner og familie, så det blir nok ikke det...

Men liker dere Emilian begge to, synes jeg dere burde gå for det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Synes Emilian er kjempefint! Har selv en liten gutt på snart ett år som heter det. Kan ikke forestille meg at han skulle ha hett noe annet :-)

 

I fjor var det 0, 1, 2 eller 3 som hadde Emilian som første fornavn. I år sier SSB at det er 8. Blir spennende å se hvor mange det blir til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempefint- mange guttenavn med en ekstra bokstav blir til flotte jentenavn, og mange jentenavn med en ekstra bokstav er populære guttenavn! Julian, f.eks, er et kjent guttenavn, men ikke feminint, så Emilian syntes jeg var veldig pent.

Martine er jo egentlig et guttenavn, men ikke maskulint av den grunn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor feminint. Høres ut som dere ønsket dere en liten Emilie, men så ble det en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille i magen skal hete Lukas Emilian. Såg første gangen navnet inne på denne siden for noen mnd siden. Synes det er veldig fint. Ikke mer feminint enn Julian foreks. Man må bare venne seg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...