Gå til innhold

Varming av flaske i micro!!!


Min lille goggutt

Anbefalte innlegg

 

Mulig jeg er ganske teit, men spør allikevel. Når dere varer vann til mme i micro bruker dere da tåteflaken uten smukken, el har dere vann i egen beholder. Må vann som varmes i micro kokes først? Er temelig grønn på dette område:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du koker opp vann først og heller over på flaskene. hvis vannet er blitt kaldt til du skal blande melka, setter du flaska i micro og har oppi pulver etterpå.

vannet må ikke nødvendigvis kokes først hvis ungen er over 6 mnd, så lenge du tar ISKALDT vann fra springen som du varmer opp etterpå. får sikkert mange motstridende svar nå, men i norge er vannet såppas rent at det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer siljemor85 her.

 

Vil også tilføye at det er lurt å ta av lokket på flaska før du setter den i microen, for det blir litt trykk i flaska under oppvarming. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til anonym over her: Det er ikke noe problem å varme vann i microen. Man skal jo blande oppi pulver og riste godt på flaska, så man kjenner fort om den er for varm eller ikke. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er micro'n oppfunnet da, tro, hvis den er så forferdelig farlig... Og så er det vel ingen med normalt gangsyn som ikke rister/rører i det som kommer ut av microen - for nettopp å fordele varmen...

 

Og ja: Her i huset varmer vi mye rart i micro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nettopp anonym! enig der ja. og det er i hvert fall ikke falrig å varme vann i micro som den ene her sier! hehe, hvilkie vitaminer blir liksom drept da? jeg varmer stort sett all babymat og melk i micro jeg. tviler på han blir skadet av det gitt. har i hvert fall ikke dårlig samvittighet p.g.a det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...