Gå til innhold

November: Første legetime unnagjort..


Lillema - 06.07.07 *Overtid*

Anbefalte innlegg

var helt ok. men legen virka ikke så veldig inne på dette her..hadde et ark han satt å så på om hva han skulle gjør og spørre om!! men men..heldigvis får jeg vite mye fra dere her inne på bim =)

 

Han regna også termin til 28.oktober..altså at jeg er 10 uker på vei. men han regna jo da etter 28 dagers syklus fordi om jeg sa at jeg har hatt en syklus på 35 dager å en på 45. så jeg mener at terminen som jeg har fått regna ut på bim-kalkulatoren er riktig (14.november). Men det får vel vise seg på ultralyden om et par mnd! :)

 

Hvordan står det til med dere idag da?

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He, he, Kanskje på tide å bytte fastlege?? Min var kjempegrei, men også litt forvirret i forhold til de skjema som skulle fylles ut etc. Det som var supert var at hun tok seg veldig god tid og jeg kunne stille spørsmål. Jeg er så glad for at jeg gikk til henne (litt mye medfødt hjertefeil i familie), hun sendte henvisning i forrige uke og i dag fikk jeg beskjed om at jeg skal til tidlig ultralyd i uke 12. Bra med leger som tar deg på alvor. Jeg spurte henne rett ut om jeg fikk henvisning fordi jeg var litt bekymret, og det fikk jeg. Hun vill gjerne at jeg helst kom til henne enn til enn å gå til jordmor- litt hyggelig å ikke bare møte syke folk hele dagen, som hun sa.

 

Så dersom du ikke er helt fornøyd med legen din, bytt- du blir jo å gå oftere til legen nå enn til vanlig. I oslo finner man en oversikt over ledige fastleger på internet, kanskje er det slik også der du bor?

 

Ellers kan man jo velge å se mest til jordmor........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm har også vært på første lege time.. men skjema?? som skulle fylles ut? Det gjorde ikke jeg (porsgrunn-kanskje anderledes her? )

Han bare fylte ut ett skjema han selv skulle sende for å få UL time. Han veide meg, sjekket blodtrykket, tok imot urinprøve og så hadet bra. (skal inn der i morgen å ta blodprøve)

 

Har legen min glemt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så sa han igjen ting om når jeg skulle tilbake. Og snakket heller ikke noe om når jeg skulle til jordmor. (trengte ikke det mente han)

Skal på UL i juni en gang.. men når jeg skal etter det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jupp,

 

Dersom du skal innom legekontoret i morgen må sørge for å få med deg Helsekort for gravide som legen skal fylle ut. Det er et skjema man helst skal bære med seg, og som man skal ha med seg på alle kontroller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det kun jeg som har tatt gynekologisk undersøkelse på første kontroll hos lege eller? *WÆÆ* *hehe* han kjente på livmora mi og sa "Ja..du er IALLEFALL gravid!" *moro;)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, neida, du er nok ikke alene. Veldig mange blir undersøkt på første legebesøk. Men jeg må si jeg blir veldig overrasket (eller kanskje heller skremt?) over hvordan leger rundt om i landet tar i mot gravide på den første kontrollen. Glemme å fylle ut helsekorter for gravide og sende dette med den gravide... Ikke vite hva man skal fortelle til den gravide... Usj, temmelig skremmende spør du meg. Og sikkert ikke morsomt når man kommer der som førstegangsgravid og sikkert har hundre spørsmål i hodet...

 

MEN, et annet spørsmål, man MÅ da vel ikke gå til fastlegen sin??? Hvis fastlegen er en person innen allmennmedisin og sjelden har med gravide å gjøre, hvorfor da gå til en sånn en?? Selv slo jeg bare opp i telefonkatalogen og fant nummeret til nærmeste helsestasjon. Der er det både leger og jordmødre, og det virker som de vet hva de gjør. Jeg føler meg i hvertfall veldig godt mottatt der. De anbefaler også å gå til lege og jordmor annenhver gang, og det er jeg i grunn enig i også. For meg så virker jordmora som en myk og behagelig person som har all verdens tid til å snakke om følelser og annet man lurer på når man er gravid, mens kontrollene hos legen gjør at man føler seg trygg på at ingenting er galt med den lille, eller en selv, for den saks skyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...