Gå til innhold

April: Endelig risboller!!?


hege_d

Anbefalte innlegg

Så har gutten snart bursdag (på søndag)og jeg skal endelig lage risboller, som jeg fikk oppskriften til her inne :) Har fått importert puffet ris fra Norge, da det ikke er å finne her i DK.

Men kan jeg lage dem allerede idag? Altså kan de så holde seg frem til søndag? Eller bør jeg vente til vi er litt nærmere helgen? Jeg kan jo nesten ikke vente lenger nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du fryser de , kan de nok holde seg ja, men om du lager de nå og har de i kjøleskpaet, så tror jeg de blir litt daffe og harde.

Kan du ikke lage en liten porsjon nå og heller masse til søndagen?? Har selv laget risboller nå:) Enkelt og kjempegodt:) Til og med mannen min kom hjem i lunsjpausen sin for å hente noen *hihihih*

 

 

Hvordan går det forresten med deg og den lille i magen?? Begynt å få stor mage nå eller?? Kom så plutselig på meg andre gangen *mimrer litt*

Når skal du på ultralyd..?Vet jo ikke om det er i uke 17-18 i DK ..hehe

 

Lykke til på søndagen og håper lille store guten din får en fin fin bursdag:-)

 

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med risboller (de jeg lager) er at de holder lenge. i alle fall lenge nok til å få spist dem opp, hehe. mine har vært like gode på dag en som på dag 5-6-7-8 så hadde det vært meg hadde jeg laget dem nå. faren er jo at man spiser dem opp på forhånd ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å la vær med å lage dem idag. Den var en hel liten sejer.

Og takk, to små og mammaen, som spør til meg :)

Ja, magen kom fort denne gangen!! Og faktisk synes jeg også den tok extra fart her i helgen, og ligner nå en gravidemage fremfor bare en litt chubby mage:)

I DK blir vi scannet to ganger - først en nakkefoldscanning i uke 12, for å se om det er mulig at barnet har Downs, og så igjen i uke ca 19, hvor de leter etter misdannelser mm. (og hvor vi får vite kjønnet hvis vi vil - og det vil vi gjerne)

Er i 16. uke nå.

Og tak for bursdagshilsenen. Jeg gleder meg jo selvfølgelig mye mer enn han gjør :)

Og heldige deg som har risboller mmm. (jeg tror ihvertfal mmm - har jo ikke smakt noen i 25 år :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...