Gå til innhold

Toksoplasmose og sånt...


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som vet om de har slutta å teste for toksoplasmose på første legekontroll? Mener at jeg ble testa på første svangerskap, men denne gangen sa de ingenting om det. En venninne mente at de testa de som har katt, men det fikk jeg ikke spørsmål om. Har planer om en ferie til Bulgaria i juni (6 mnd. på veg da). Har lest mye om hva man ikke kan spise, men lite om hva man anbefaler å spise... Noen som har erfaringer? Får vel ta med knekkebrødpakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte be om å bli testet for toksoplasmose. Var negativ selv om jeg har hatt katt i mange år. Har nettopp vært i syden (17 uker på vei). Spiste alt, men passet meg for ikke gjennomstekt kjøtt, isbiter og salater. Legen min sa at jeg bare måtte reise!!! Husk å teste deg for toksoplasmose 2-3 uker etter hjemkomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også be om å bli testet, siden jeg har 2 katter. JM fortalte at de hadde sluttet å teste fordi det ikke fantes noen medisiner som var bra nok likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sluttet å teste alle for toxo siden de fant så veldig få tilfeller. Hvis du lurer så må du be om test selv. Jeg har nettopp vært i Spania og pga at andre bestilte maten (reiste med jobben) var jeg ikke sikkert på alt jeg hadde spist. fikk blodprøve rekvisisjon av legen og gikk innom laboratoriet på legekontoret 2-3 uker etter at jeg kom hjem, blodprøven er sendt til sykehuset og jeg får beskjed denne uken, ingen grunn til å gå å være bekymret, men det er liten fare for å bli smittet, så det er ikke nødvendig å teste "bare for å være på den sikre siden" heller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, på legesenteret eg går testar dei uten spørsmål, kansje du er testa likevel, husk å spørre etter evt resultat, d va heilt tilfeldig at eg fikk vite det.Testa sjølv positivt for mange år sia, så det var det samme denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...