Gå til innhold

Hva spiser barna deres ¨på 1,5 år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått litt tom for nye mat ideer.

Da tenker jeg på middag, pålegg, frukt, grønnsaker osv...

 

Tips mottas med stoor takk ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snuppa mi er 14 mnd men spiser dette:

Stort sett brød til frokost og lunch med forskjellig pålegg som; leverpostei tube, skinke-eller baconost, kaviar med gulost, makrell i tomat, prim, syltetøy, ost, skinke ja tror det var det

spiser også yoghurt og mosa frukt. Eller så spiser hun banan og eplebåter. Noen ganger erstattes noe brød med puffet ris, melk og syltetøy.

 

Gir også litt riskaker til mellommåltid eller i vogna hvis vi er i byen.

 

Hun er også glad i å gnage på gulrot.

 

Til middag blir det stort sett ulike middagsglass men også litt potet, gulrot, fiskegrateng osv. Litt avhengig av hva vi lager og om maten er krydret osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1,5 åring er nesten alt etende, og da får han omtrent alt også.

 

Pålegg: Leverpostei, kaviar, makrell i tomat, hvitost, brunost, syltetøy (sånn 100% bær og brukt), skinke.

 

Middag: Absolutt alt vi spiser unntatt taco, men det er mest fordi det blir så grisete da... Kjøtt og kylling skjærer vi i små biter, det samme med salat, paprika, agurk ol og wokede grønnsaker siden de er litt harde, men alt går ned når bitene bare er små nok. Godt kokte grønnsaker kan han godt få uoppskjærte eller i sore biter slik at han kan holde dem i hånden og tygge av biter selv, spesielt kokt gulrot er en favoritt her.

 

Vi gir ham egentlig alt av frukt også vi, skjærer i passe store biter eller båter og tar vekk skallet og passer litt ekstra godt på. Ellers så er youghurt med havregryn og litt rosiner i en slager, begge ungene elsker det. Frostblandinger med melk og litt syltetøy er også noe som sklir ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...