Gå til innhold

Oktober: negativt innlegg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Unnskyld at jeg kommer her og ødelegger idyllyen dere har forsøkt å starte.

 

Jeg er lykkelig gravid, har strevet lenge for å få dette til.

 

Men vi bare tilføye at ett svangerskap er da ikke bare fryd å lykke. Det kan være tunge og triste dager. Mye som skjer i kroppen og ikke alt er like lett. Denne "positive" bølgen føler jeg nesten som litt påtatt.

 

Mange er også redde for å miste. Og de som har mistet bør selvfølgelig kunne dele det med oss her inne.. eller skal vi slå hånden av folk som mister (vet at dere ikke gjør det da!).

 

Men kan vi ikke bare droppe hele greia med det å være så veldig positive eller negative??? Kan vi ikke bare skrive det som faller oss inn? Være negative når vi er det. Og glade når vi er det? For det er vel lov til å være negativ npr en er gravid til tider også??

 

 

Sier ikke dette for å såre noen, være slem eller spydig.. synes bare det har vært litt vel mye fokus på at det skal være så mange positive innlegg de siste dagene...

 

Har jo hele tiden vært positive innlegg.. folk har kanskje ikke registrert det?

 

 

ha en fin dag alle sammen :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært ekstra hyggelig om du hadde droppa den anonym-knappen!

 

Jeg har hatt en litt tøff start på mitt svangerskap, og har absolutt fått den støtte og oppmuntring som jeg har trengt!

Men det vi ikke trenger er folk som svarer på innlegg ang. bekymringer etc. med at det er STOR fare for sa/ma! Det har vært fryktelig mange av de som svarer på den måten, slik at vedkommende bare blir ennå mer bekymra! Og i tillegg svarer anonymt. Jeg ser både de positive og negative innleggene, og synes at de er like viktige begge to, for vi er da forskjellige, opplever graviditeten forskjellig og trenger hjelp til forskjellige ting alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym (forresten litt trist at du ikke tør å stå fram).

 

Det var jeg som skrev det "første" positive innlegget, og det var absolutt ikke noe forsøk på å skape noe idyll. Dette er et forum for alle - både de som syns det er topp å være gravide, og de som er bekymret og søker støtte. Her skal det selvfølgelig være rom for alle! Men jeg tror det er lett å fokusere på plagene, og glemme hvor heldige vi egentlig er!

 

Som jeg skrev i innlegget, så synes ikke jeg heller at det bare er lykke å være gravid. Jeg kaster opp døgnet rundt (gjorde det i 9 måneder sist også, så sånn sett ser det ikke lyst ut...), men hvis jeg bare skulle ha fokusert på det, så hadde jeg blitt dypt deprimert...

 

Og for de som er veldig veldig bekymra, så tror jeg ikke at disse sidene alltid er så positive... Supert for de som føler at de blir roligere av de svarene de får, men som nevnt av noen andre her, så tror jeg dessverre ikke at dette gjelder for alle som ytrer sin bekymring ... Og jeg merker også på meg selv, at enkelte innlegg gjør meg bekymret, uten at jeg i utgangspunktet hadde noen grunn til å være det...

 

Må bare si at den usakelige kommentaren din om å slå hånden av de som har mistet, den kunne du jammen ha spart deg for. Jeg har full forståelse for at de er bekymret, og har også svart på mange innlegg og prøvd å støtte de som best jeg kan. Jeg har full respekt for dem, og jeg føler virkelig med dem.

 

Og jeg mente ikke at det ALDRI er positive innlegg her, men jeg skulle ønske at det var noen flere... Det må jeg vel få lov til å mene. Og tydeligvis hadde jeg ganske mange med meg også...

 

Var ikke meningen å starte noen stor diskusjon, men måtte nesten svare... Håper dere andre har skjønt meningen med innlegget mitt.

 

 

Mvh

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegg jeg skjønte meningen med innlegget ditt å synn denne personen ikke ville stå fra, litt feigt spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei knøttimagen*19.10.06*

 

Hvis du leser innlegget mitt en gang til så kanskje du ser at vi ikke er så veeeldig uenige egentlig. Virker ikke slik på meg i det du skriver som svar i hvert fall :)

 

Jeg har da heller ikke svart på en negativ måte?

 

Jeg poengterer nettopp det at folk må da kunne få lov til å legge inn innlegg som ikke er så forbanna positive hele tiden?!??!!?

 

Les innlegget mitt en gang til.. kanskje du roer deg litt ned da :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen som er bekymret.. så hjelper nettopp det å få ut sin frustrasjon eller bekymring. Det hjelper å få "lettet" hjertet..tankene...

 

Og det skal de ikke få lov til fordi andre blir bekymret???

 

Nei det synes jeg er helt galt.

 

Svangerskapet oppleves ulikt for alle, og vi har ulike behov for å lett epå hjertet eller ikke. Dette skal være en side for alle.. Ikke bare de som klarer å være positive hele tiden.

 

Ha en fin dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at BÅDE de positive og de negative innleggene er viktige. ("Negative" i den forstand at man lufte bekymringer og vanskeligheter). Det høres det jo ut som alle her er enige i. Hva er problemet da?

 

Her er det heldigvis plass til alle, og så svarer man jo på det man selv ønsker å involvere seg i. Selv er jeg veldig "oppe" og glad og positiv noen dager, og mer bekymret og negativ andre dager. Jeg er glad for de positive innleggene, men leser også de "negative" for å finne svar på egne bekymringer eller for å prøve å støtte andre. Her inne får jeg som regel det jeg har behov for, uansett om jeg har en god eller dårlig dag - og det er derfor jeg er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det var jeg somskrev det andre "positive" innlegget. Og ja, selvfølgelig er det plass til alle her inne, både bekymringer og annet. Men jeg tror egentlig at det var greit at det ble satt fokus på dette, og det var flere i svaret til det første positivitetsinnlegget som ikke hadde orket å bruke dette forumet så mye på grunn av at det har vært veldig fokus på bekymringer.

 

Jeg må innrømme at jeg har blitt overrasket over hvor mange som har hatt ma/sa, og hvor mye fokus det er på det inne her.

 

Men når det er sagt, dette skal jo være et forum for alle. Vi trenger kanskje ikke være overdrevent positive, men man kan faktisk legge fra ting uten å være veldig negativ ogsa.

 

Dette er mitt tredje svangerskap, og det har vært betydelig tøffere denne gangen pga. at jeg i tillegg gikk på en psykisk smell på jobb omtrent da jeg ble gravid. Dette har ført til at jeg har hatt lite å stå mot med og hatt mange fysiske plager i starten. Derfor var det veldig ok å lese litt positive tanker inne her, for det tregnt jeg faktisk for min egen del og humøret mitt.

 

Så kom med spørsmål rundt deres bekymringer, gjerne, men la det være stort rom for positivisme og støtte her også. Tror ikke det er påtatt, noen av oss er faktisk ikke like bekymret hele tida.

 

Bare et lite hjertesukk.

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...