Gå til innhold

En merkelig tanke har slått meg...


Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

og det virker helt høl i hue, men jeg lurer alikevel. Det har med å gjøre at jeg brukte spiral etter at jeg fikk gutten min (dumt var det også, når jeg i ettertid sliter så jævlig ...men, men). Tidligere har jeg hatt en del mens-smerter og fikk veldig uregelmessig mens hvis psyken var i ulage. Det skjedde før jeg fikk sønnen min. Da det ikke skjedde noe på 6 mnd (!) fikk jeg en nedtur og trodde at jeg aldri ville bli gravid. Tenkte i det hele tatt veldig på dette og mensen ble forsinket med opptil 10 dgr. noen sykluser.

Men denne gangen har det vart værre - til gangs. Jeg har vært mere psykisk turbulent nå en noen gang tidligere, men mensen kommer som ei klokke! Og ikke har jeg menssmerter lengre heller. Akkurat som da jeg gikk på p-piller. Kan det være noen ettervirkninger fra spiralen tro (kobberspiral). Kan det være noe igjen som fortsatt hindrer befruktning? Høres helt søkt ut, men får ikke tanken ut av hodet. Jeg begynner jo å lure snart.....snart tror jeg vel på julenissen også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg forstår er det mange som ikke kjenner igjen mensen sin etter graviditet, og du satte jo inn sprialen etter forrige graviditet. Jeg tror heller jeg vil holde en knapp på at det er graviditeten som står bak endringene i mensen din.

 

På den annen side, så er hovedgrunnen til at man ikke ønsker å gi kvinner som ikke har født spiral, at man ønsker riskio for infeksjon med påfølgende tette eggledere. Det kan jo være at det er problemet?

 

Forøverig skal man ikke undervurdere julenissen! Eller storken ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svaret ditt. Jo, det er vel egentlig det jeg trodde også. At mensen endret seg etter graviditeten. Jeg har derimot vært i gjennom kikkhulsoperasjon i høst og alt så helt fint ut, så da er det vel ikke tette eggledere heller. Er nok ingen logsik forklaring på at vi ikke blir gravide, men nå er det snart tid for IVF og da får jeg krysse fingrene for at det blir løsningen. Takk for at du tok deg tid til å svare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...