Gå til innhold

MM eller MME?


Northernlights

Anbefalte innlegg

Det gjør du da akkurat som du vil om! Det er ditt barn, og jeg håper uansett at du som mor har funnet ut hva som er best for dere to.

 

Jeg ammer min baby, du gir flaske med mme til din, - hvorfor skal det framstilles som om man er omtrent fiender dersom man ikke gjør det samme?

Blir nesten sånn : MM eller MME; Venn eller fiende?? :-/

 

 

La iallefall temaet være saklig. Fra begge hold.

Synes det er vel fiendtlig mange ganger ang dette..........

 

Det er fordeler og ulemper med begge deler, selv om MM faktisk er det beste for en baby, så blir jo ikke et barn matet med MME tilbakestående på noe vis!

Det har mye mer dette med motstandsdyktighet mot div sykdommer, og allergier, som du beskytter barnet ditt mot, om det får mm.

 

Men velmendende råd kan jo alle komme med, uten at det blir oppfattet eller tatt opp på en stygg måte.

 

 

 

Jeg gjør det som jeg synes er best for mitt barn, du for ditt.

Verre enn det er det faktisk ikke.

 

 

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ofte kan mødre som gir mme bli litt krasse da de har litt dårlig samvittighet for at de gir mme... verden rundt oss dreier seg jo for det meste om mm...

Jeg selv har ikke fått til ammingen og har ikke melk, har dårlig samv. pga det... men nå er det bare slik da.... på klinikken sier de jo at alle kan amme og MÅ amme, føles sånn. Det er ammehysteri overalt.

Men, vi mødre som gir mme... stå på, vi er ikke dårlige mødre og barna våres blir nok like perfekte som alle de andre som får mm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig med deg. Men: vi som gir flaske, gjør det ikke fordi flaske er best, men fordi det til slutt har virket som eneste rette å gjøre. Alle vet mm er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir de det!!!! Er da ikke noe å tenke på en gang!! :) Er nok litt ammehysteri ja, ei kusine av meg ble pressa til å amme i seks timer i strekk på sykehuset, men det var ikke noe der.. Jeg ammer selv, men har mange venninner som ikke gjør det, og barna deres er da like perfekte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg vil gjerne få føye til at dette med sykdommer er individuellt også noe uavhengig MM vs MME. Jeg har selv blitt "flasket" opp og ALDRI vært syk (nermer meg 30) Selvfølgelig er MM det beste, men jeg tør og påstå at barn som får MME har akkurat samme livsvilkårene som MM barn! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også så heldig at jeg fortsatt ammer vår tulle på 6 mnd, men kunne ikke falle meg inn å kritisere de som gir MME! Det er jo som regel en veldig god grunn for det, ser det heller sånn at vi som har MM er veldig heldige.

 

Må bare fortelle en liten historie: Min stemor har 4 barn, 3 av dem fikk MM og 1 av dem fikk MME pga at hun ikke hadde melk. Den som fikk MME har knapt nok vært forkjølet - sunn og frisk! De tre som fikk MM har både allergier og et dårligere immunforsvar....

 

Så jeg vet ikke jeg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget til Siljemor gikk ikke på om mm er bedre enn mme. Hun faktisk anbefaler å ikke amme om natten, men i stedet gi mme på flaske, slik at mor kan sove lenger. Dette er et tips som jeg håper ikke mange tar i bruk, i fare for at barnet ikke får de viktige fettstoffene, og i fare for puppenekt.

Men ammer man ikke, er jo mme det som er best ETTER mm, også om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefalte ikke det nei. var bare et tips til de som følte de ikke hadde nok overskudd når morgenen kom. bare de som ville ofre litt nattamming burde prøve dette. går fint an å pumpe ut før man legger seg så får ungen de fettstoffene neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på deg brillene da anonym!! Hun anbefaler ingenting, men kommer med et velmenende tips som fungerte for henne og sitt barn!

Og den melka du snakker om går det vel an å pumpe til neste dag, så får nok barnet ditt i seg akkurat riktig mengde fettstoffer!!

Og hva med de som ammer annenhver time hele tiden, skal de aldri gi flaske? Verken med mm eller mme? Det går an å pumpe seg å ta en tur til frisøren, på trening, en tur ut o.l på det året en ammer eller?

 

Og hva med de som har kolikk barn, slik som siljemor har hatt, skal de ikke kunne gi barnet en flaske mme på natten så kanskje mor og barn får noen stakket sekunders hvile??

 

Tror Siljemor vet like godt som alle andre hva som er best for barnet, men noen ganger er faktisk det beste for barnet det som er det beste for moren også!!

Vi lever i forskjellige livssituasjoner, så tenk dere litt om før dere kommer med disse bedreviter rådene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei som endelig har skjønt hva jeg mente! alle må jo tenke gjennom om dette tipset mitt kan være verdt å prøve, før de prøver det. hvis de ikke syns det er noe lurt eller tror det ikke funker for dem så kan de da bare la være... JEG hadde kjempegod nytte av dette og har mye mer overskudd til å ta meg av ungen min osv nå etter at han begynte å sove bedre om natten. sier likevel ikke at det funker sånn hos alle andre, og dere som er fornøyde med hyppig nattamming må da gjerne fortsette med det UTEN å kritisere de som velger å gjøre noe for å forandre på situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får knøttet ei falske om dagen med blanding av mm og mme.

Det er eneste måten jeg slipper 6timer på puppen fø han sovner på kvelden. Funker flott her, Kjempebra for oss begge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...