74firkløver'n Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Kameraten min tar det som en selvfølge at han skal være min forlover når jeg skal gifte meg, men for meg er ikke det selvsagt, har heller tenkt å spørre venninnen min eller min bror eller søster..... Må man ha forlover egentlig? Hva gjør forloveren?
anaina Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 I kirken har forloveren en rolle, men man kan sikker få noen andre til å gjøre det (holde ringene/buketten etc) Forøvrig må man bare ha vitner.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2006 #3 Skrevet 4. april 2006 ja, du må ha forlover. De skal skrive under på papirer du får hos presten/tinghuset; f,eks at du ikke er gift etc
Anonym bruker Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 Hvis du er jente (går jeg ut fra at du er) så kan du vel si til din kamerat (som jeg går ut fra er gutt) at du helst vil ha en kvinnelig forlover, det er tross alt mest 'vanlig' og hun er kanskje også mer interessert i å være med og se på brudekjoler osv? Jeg var forlover for min venninne for noen år siden, men jeg gjorde ikke veldig mye. Arrangerte utdrikkingslag men fikk mye hjelp av hennes søster til det, hjalp henne i kirken med det som skal gjøres der, holdt tale på festen etterpå og hjalp henne med kjolen når hun skulle på do. Grunnen til at jeg ikke gjorde mer var at jeg bodde langt unna mesteparten av tiden før bryllupet. Hvis jeg noen gang blir gift selv håper jeg å finne en forlover som vil hjelpe meg å finne brudekjole, kanskje være med og lage innbydelser, arrangere et utdrikkingslag, holde tale for meg i bryllupet eller skrive en sang og hjelpe meg med kjole og hår osv på selve dagen. Litt opp til deg og forloveren hva h*n hjelper til med, det eneste de faktisk *må* er jo å være vitne og skrive under på at du ikke allerede er gift osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå