Gå til innhold

det der andre innlegget mitt....


Tredjemann på vei :D

Anbefalte innlegg

hvorfor leser dere det dere som er fornøyd med situasjonen om natta? det var et innlegg med tips til de som ønsket å gjøre noe med det! og helst de som skjønner at mme ikke er et dårlig produkt. alle har forskjellig søvnbehov og får man ikke nok til å være opplagt dagen etter, er jo ikke det noe særlig. babyen trenger jo en opplagt mamma som er fornøyd, og enkelte babyer trenger mer nattesøvn enn det de får. hvis de ikke blir mette av mm om natten, våkner de jo fordi de er sultne, ikke fordi de ikke vil sove mer. de vil jo sikkert sove og bli uthvilt, men da må de jo være ordentlig mette. og en baby har heller ikke vondt av å lære at natt er natt og dag er dag og at det er forskjell på hvilken service de får da. det har de3 nok bare godt av!

 

...og ikke kom og kall meg ung og uerfaren,riktignok er jeg ung, men erfaringer har ikke alltid noen sammenheng med alder. jeg er ekspert på hva som er best for mitt barn uansett hvor gammel jeg er, og jeg regner med andre vet best for sitt eget barn. forskjellige meninger er det selvfølgelig lov å ha, men ikke skriv dem inn på et innlegg med tips til de som evt. trenger tips! trenger dere ikke det tipset kan dere jo bare tenke det dere vil om det uten å skrive noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skjønner det, at å gi flaske til et brystbarn som strengt tatt kan klare seg med puppen er et dårlig tips. Man kan faktisk risikere at baby ikke vil die mer av den grunn. Så innlegget og tipset var vel grunnen til at du fikk så mange reaksjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men det var til dem som ville prøve, ikke til alle dem som allerede er fornøyde, men som bare ville si sin mening om det. det var ikke akkurat et spm jeg stillte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du begynne her og? Prøv og høre hva hun sier da!!!!

Ikke bry deg om alle teite innlegg du får HI, tipset er godt det, noen er bare så sære.

Tror vi skal gi f i og svare mere nå...blir bare piss å få tilbake likevel;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at folk reagerer er at du implisitt i inlegget ditt sier at det ikke strengt tatt er nødvendig å amme så mye som en del gjør om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Siljemor85. Ikke bry deg om alle som tror at de har funnet standardløsningen for alle babyer. Kjenner andre babyer som fullammes, men som får litt tillegg på kvelden/natten for å sove bedre, og som har fått det anbefalt hos helsesøster. Det blir fort sånn her inne at har man funnet noe som funker og som man vil dele, så er det straks noen som skal angripe en fordi de vet så mye bedre enn deg. Datteren min 5,5 mnd. sover natten igjennom på eget rom uten noe nattmåltid (sluttet med dette selv). Det er sikkert mange her som mener at hun neppe vil vokse opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER ikke nødvendig å amme annenhver time på natten! kanskje for noen, men ikke alle.. vet om flere som er rådet av helsesøster å kutte ut amming på natten, hvertfall å amme mye sjeldnere på natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje vore nøgd med søvnsituasjonen, men eg ville likevel ikkje gje guten mme på nattestid då han framleis trengte nattmat. Resultatet då ville bli at eg mått pumpe meg for halde oppe produksjonen, og det synest eg blir litt dumt. Å sitje og pumpe opp produksjonen mens ungen søv godt på erstatning... Nei då er det lettare og definitivt minde unødvendig å berre legge ungen til brystet, synest eg.

 

Eg har godtatt det å vere våken om natta for å mate guten vår (sjølvsagt har eg det - eg har jo valgt å få ein baby). No er han stor nok, og et nok fast føde på dagtid, til at vi kan begynne med nattavvenning, så det kjem vi til å prøve på etter kvart.

 

Dette er ikkje meint som kritikk, det er berre mitt syn på saka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå legger vi denne "diskusjonen" (som egentlig ikke var et diskusjonstema) død. regner med at de som har nytte av tipset vil prøve tross hva andre sier og de som ikke synes noe om det kan bare la være å gjøre det selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er at ingen ba om noens syn på saken... så du hadde ikke trengt å si noe. men noen bare MÅ jo si hva de mener selv om vi har hørt det hundre gabnger før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes det var et kjempegodt tips. Gjorde det selv da det trengtes. ungerte kjempegodt og snuppa sov som bare det etter flaska. Ammer på dagtid som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at lillegutt her fikk mme på shuset han, for at vi skulle få sovet og hvilt oss, ammet hele tiden... Som de også sa, bedre med en uthvilt mamma med overskudd. Fikk flaske av de han.

Så ikke bry deg om disse dumme innleggene, det var et tips til de som trengte det. Lag heller en bedreviter tråd et annet sted dere andre.

Og å indikere at du er en dårligere mor av den grunn sier mer om de!! Valgt å få barn JA, men ikke et eneste menneske fungerer bra fysisk eller psykisk med for liten restitusjon..Noen trenger mer søvn enn andre, skal de la være og få barn?

 

Måtte bare legge til dette for hormonene bobler over av sann uvitende, pekefinger vi vet best, barnet kommer først jeg kan gjerne gå i oppløsning bare barnet får mm hele tiden kommentarer!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegodt tips! Mange helsesøstre som gir samme rådet!

Hvis man må amme annenhver time(!) har man ikke litt lite melk,da? Tror jeg hadde gitt opp ammingen for lenge siden om hun var så ivrig på puppen,ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er hele poenget her, at dere gir opp for lett!!! Å gi flaske er vel og bra det, men ikke hvis man kan amme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, men nå var ikke poenget at man skulle SLUTTE å amme, er ikke snakk om å gi opp noe som helst. Forskjell på å gi en flaske mme på kvelden og å slutte å amme totalt vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var jo at tipset du ga kanskje ikke var til alles beste, og da er det vel lov å reagere på det.

Som jeg skrev så kan mye gjøres ved å endre sin egen innstilling og holdning til søvn. At babyer sover i kortere intervaller og vil ha morsmelk ofte er jo bare slik de aller fleste babyer er, det er jo helt normalt! De er skapt for å fungere slik, ellers er det vel merkelig at de aller fleste babyer har et problem da, eller? Det er klart det er intenst, men jeg tror ofte man kan gjøre mye med en selv før man skal begynne å forandre på babyene. Kanskje sove på dagen hvis man har mulighet, legge seg tidligere om kvelden osv hvis man ikke får nok søvn ellers.

Det å feks begynne å gi flaske med mme om kvelden og natta er for veldig veldig mange begynnelsen på slutten av ammingen- nettopp fordi man tukler med produksjonen og samspillet som er der. Kanskje ikke alle vet det? Da må man jo få lov til å si ifra, slik at man i såfall kan ta et mer bevisst valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Lionmom, er vel ingen som ikke har fått med seg hva du mener nå. Kan jo tenkes at dette rådet er riktig for andre selv om det ikke passer deg! Er ikke sikkert du har fasiten for alle vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt tidligere: dette var ikke et innlegg for å skape diskusjon rundt mm eller mme, så jeg skjønner ikke at det ikke er mulig å la være å svare... dette var som asgt kun et tips til de som trengte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Poenget er vel ikke å komme med noen fasit, men med flere syn på saken. Det skader nå hvertfall aldri :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det var et dårlig tips som trengte noen kommentarer fra noen med erfaring rundt dette med flaske vs amming natterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...