Gå til innhold

Sleepless...


Gummelillan

Anbefalte innlegg

Har hatt et drøyt døgn nå hvor jeg ikke har vært pålogget her inne og fikk det virkelig travelt nå med å lese om alle fødslene i gang her OG alle de nye som er kommet til oss! Kjempekoselig!

Skal få ajourført terminlista i løpet av en av de nærmeste dagene, men venter nok til litt ut i uka i håp om at de dagene blir litt roligere.

 

Og det bør de bli.. Var hos legen i dag og fikk litt fy, fy på både det ene og andre. Har fått bare enda mer ødemer og nå også urin som ikke er helt bra. Blodtrykket fortsatt kjempefint, men med tanke på svangerskapsforgiftningen i første svangerskap, blir jo ikke akkurat legen overbegeistret over sånt da.

Og så trodde hun ikke noe særlig på at jeg var så veldig flink til å ta det med ro...? Kan skjønne sånt, he, he. Ja, ja. Så nå er superkvinnen virkelig nødt til å innse at hun ikke er uerstattelig på jobb. Ble sykemeldt 40 % (hun ville egentlig øke det enda mer, men jeg LOVET nå dyrt og hellig at hvis jeg bare trappet litt mer ned, så skulle dette bli helt bra)

 

Nei, dette ble bare masse ord - bærer preg av at jeg kanskje er trøttere enn det jeg tror? La meg kjempetidlig i kveld, men våknet da gemalen kom og la seg. Og så var det gode sovestillinger da. Synes snart det gjør vondt ett eller annet sted på kroppen uansett hvordan jeg vrir og vender på meg?!

 

Ønsker alle modenmammer, med barn både i maven og utenfor, en riktig god natt!!!!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Tal om at sove dårligt!

MEN har selv haft en "fantastisk" nat, ja! Sov ved 11-tiden og til kl. 6, og har kun været oppe ca. 3- 4 gange, hvor jeg plejer at være oppe en gang i timen. Så føler man sig så anderledes frisk!

 

Gummelillan - dit nick!. Betyder det :lille kone på norsk? Det gør det da i hvert fald på svensk. Kender det jo fra en Elsa Beskow- børnebog. Har en svaghhed for Elsa Beskows børnebøger.

 

Husk nu at tage den med ro, og at hvile dig!!!

Lenke til kommentar

Nicket er nok svenskt. Og da heter det jo egentlig lille gumman. Men det nicket var opptatt, så da tok jeg meg friheten å omskrive litt ;-)

 

Årsaken til nicket er at min kjære pleier å kalle meg det til tider. Og dersom det finnes flere av dere der ute som er som meg og er nærmere 1,80 høy, ja, så vet dere at det er slike kallenavn som får en hormonell gravid til å smelte...

 

Men hvordan går det med deg da? Begynner du å bli utålmodig??? Har aldri gått til termin, men kan skjønne at man virkelig begynner å lete etter gode liggestillinger da, ja! Men tenk så heldig du er da. Mens vi andre har enda litt igjen, er det nå snart din tur til å få holde den lille i armene!!! Ser jo ut som om det er en skikkelig fødselsboom her inne denne uken, så kanskje er det din tur i morgen?!

 

Klem fra

Lenke til kommentar

Hej Gummelillan!

 

Nej, jeg er her stadig med barn indenbords.

Og nu begynder også jeg at blive lidt utålmodig. Har lige "kæmpet" mig hen til tastaturet, og sidder her med stærke "mens-smerter" ...AV, og sidder og småsveder lidt. Sådan er det hver formiddag nu. Men jeg havde også en ve i morges, da jeg var på vej ud af sengen. Men siden da ingenting...

Kæresten er klar ved mobilen, men er jo på arbejde. Og om lidt skal jeg have "kæmpet" mig ud i bad... det tager jo tid og kræfter alt sammen.

Ja, det er dejligt at blive kaldt noget sødt af kæresten/manden. Jeg smelter når jeg bliver kaldt "lille hval", føler mig jo som en kæmpe-hval, når jeg ligger i min seng.

Og så lige til oplysning herinde: Hvis/når fødslen går i gang, kan der godt gå op mod 5-6 dage før I hører fra mig igen, da jeg regner med at skulle "installeres" på patienthotel sammen med barn og kæreste i op mod 5 dage efter fødslen, indtil der forhåbentlig er gang i amning o.s.v. -et godt tilbud til førstegangs, synes jeg.

Ha´en god dag...

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...