Gå til innhold

Hvor mange velger å hoppe over denne pp, for å unngå desemberbarn?


Mizzy_H -15 pp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenkte på det i fjor jeg...Da jeg nettopp hadde begynt å prøve...

Den ene xn min er født på julaften å han fortalte meg mange historier om hvor kjipt det var å ha bursdag da.

Men nå...når jeg nærmer meg 14 pp...så må jeg si at jeg bryr meg ikke så mye om når den lille kommer til...bare den kommer snart...

Livet dens blir faktisk ikke noe dårligere om den er født i desember enn om den skulle vært født i en annen mnd.

Tror jeg da...

Men nå begynner jeg vel kanskje å bli litt smådesperat her også da???

 

Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i 9 pp jeg. Og er ganske desperat jeg også...:)

Fikk noen fornuftige svar da jeg spurte om samme på skravlesiden, men det ser ut til å være gode argumenter for begge deler. Ble ikke noe klokere jeg.:) Derfor tenkte jeg å spørre de som virkelig prøver, men det er visst ganske døtt her i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det virker ikke som om det er så mye liv her ikveld.

En kan sikkert holde på til langt på natt å argumentere for å i mot desember barn...

En må vel bare tenke så det knaker på hva som betyr noe for en selv...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hoppet over denne pp ja. Grunnen til det er at jeg er student og har eksamen i desember.... Vil jo gjerne gjøre ferdig det semesteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver opg prøver:-)

vet at jeg må ta keisersnitt uansett, så regner med at det IKKE blir gjort på julaften når det er planlagt:-)

Stesønnen min mente at det måtte være kjempegøy å ha bursdag på julaften, og tok ikke poenget med at det er litt kjipt.. Men det som kommer, det kommer.... håper jeg da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hopper ikke over en eneste periode ihvertfall, her skal ingen egg gå til grunne :)

men så er jeg over desembermuligheten nå også da, det blir januar på meg hvis det skulle skje

noe denne måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lar vi ingen muligheter gå til spille..

Desemberbarn er velkommne!

Noen må jo fylle fødestuene da også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaffer det denne pp'en så får vi tidlig januar-baby, men vi prøvde forrige mnd også da det hadde blitt desember-baby. Tror ikke man blir noe mindre lykkelig av å være født i desember, men for noen er det veldig upraktisk å føde da, og det forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av legen om å hoppe over denne pp'n pga mulig celleforandring på livmortapp.. Ville ikke hoppe over, har jo prøvd i 11 pp'er nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du...

Hoppe over en perioden?? Å nei det blir det ikke noe av. Her må alt prøves.. Har aldri ønsket barn senere enn sommeren, men nå spiller det ingen rolle. Ja tkk til desemberbarn. Har akkurat hatt EL så hvis det skulle klaffe denne gang blir det termin ca 27 des, og siden mitt første barn kom fire dager før termin hadde vel denne kommet på juleaften.... En god grunn må vel være at det er sikkert god plass og kjempekapasitet på fødeavdelingene!! Hilsen ei som satser alt!!

Lykke til og masse klemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hopper ikke over. har allerede et desemberbarn (31des)og vi blir ikke lei oss for et til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet jo aldri når barnet kommer uansett da.... Får man termin i slutten av desember er det stor sjanse for at man går over, i hvertfall som førstegangs, så babyen kan like gjerne bli født i januar.

Har man termin i begynnelsen av januar kan babyen likesågodt komme i desember.

 

Nei, vil man virkelig ha den babyen man ønsker seg, så er det vel det samme når på året den er født!

Skal unne meg et lite glis jeg hvis dere som hopper over for å få januarbarn får et lite nurk i desember i stedet ;o)))) (termin er jo +/- 2 uker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hoppet over denne pp. Samboer og jeg diskuterte det og kom frem til at vi skulle kjøre på. Ser argumentene for begge avgjørelser. Siden vi begge er 35 år og førstegangs, ser vi ingen grunn til å la noen egg gå til spille :P Om det blir noe desemberbarn gjennstår å se. Har IKM i disse dager, mellom den 2. og 5. april. I dag er det 4. og fremdeles ikke fått mensen. Tok en test den 2. som selvfølgelig var negativ. Absolutt ingen symptomer, hverken den ene eller andre veien. Ingen ømme bryster og murringer i magen som jeg pleier å ha før mensen heller. Tar en test til i morgen tidlig, men tror nok at vi går inn i 4. pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad jeg ikke hoppet over denne PP, for det var akkurat denne PP jeg ble gravid :-)

 

Har termin 9 des :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: takk for mange fine svar!

 

I dag har jeg hatt el, og vi kjører på for fullt!:)

IKM er beregnet til 19. april, så dette blir spennende! (Evt. termin blir 28. desember)

 

Mvh hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it... som de sier :o) Vi tenkte også på dette, først og fremst fordi vi ikke ønsker at de barna vi har skulle bli sittende uten mamma og pappa på julaften. Det hadde vært kjempetrist.

Men, så tok vi sjangsen allikevel, fordi jeg ikke ønsker å kaste bort en mulighet og fordi jeg likegodt kan få des barn om jeg venter en mnd. Å vente to mnd er uaktuelt... Og selv da er man ikke sikker... Så vi hoppa i det vi, og jeg hadde el for to-tre dager siden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på du Mizzy_H...!!

 

Jeg har familie fra før.. en liten jente på 1år. Så jeg valgte å starte prøvingen med januar termin jeg.(1pp med el i slutten av april).Derfor venter vi litt. Så slipper jeg å være vekke rett før julaften.

 

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...