Lilje74 Skrevet 3. april 2006 #1 Skrevet 3. april 2006 Kvalmen har endelig begynt å gi seg... men jeg fortsatt problemer med å få i meg tranpillene... blir så kvalm... og det er jo i 2.trimester de er aller viktigst... Får så dårlig samvittighet for ikke å ha tatt det hver dag nå i det siste... Det er visst veldig viktig for utviklingen av babyens hjerne. Forsøker å trøste meg selv med at man får litt i seg viakostholdet også... men det blir jo egentlig veldig lite fisk...
Suprise! Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 Jeg tar omega 3 / 3 omega eller noe. Disse er for kvinner står det. Det som er et stoooort + med dem er at kapslene har peppermynte smak;) Kanskje du skulle prøvd?
tullejenta Skrevet 4. april 2006 #3 Skrevet 4. april 2006 Har kjøpt omega spes for gravide på helsekost. går bra å ta dem nå, men var litt vanskelig ei stund. Men ta det med ro. Det blir født velskapte barn i land med underernæring også. Og av folk som gir totalt faen. Vi er egentlig dødsflinke som er så bevisste. Lykke til:
Mamsen86 Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 Jeg tar tran med sitronsmak, jeg.. Syntes ikke det smaker så ille!
RagaMuffinBaby Skrevet 4. april 2006 #5 Skrevet 4. april 2006 jeg tar Eldorados Omega3. De har visst kommet veldig godt ut av forbruker-tester, også er kapslene mindre enn trankapslene. og i tillegg inneholder de ikke vitamin D, så da kan jeg ta vanlige vitamintabletter ved siden av. Det er ikke hver dag jeg klarer å svelge dem jeg heller, pga kvalme, men tar dem så ofte jeg kan, og nekter å få dårlig samvittighet for det. Men prøv dem, de ER mindre og lettere å svelge. smaker ingenting.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2006 #6 Skrevet 4. april 2006 Tar ingen av delene, jeg ... Så lenge kosten er variert så er vel det dekkende nok ..?
haater husarbeid Skrevet 4. april 2006 #7 Skrevet 4. april 2006 Tar omega 3 piller selv og er enig i at den tranrapen virkelig ikke er noe god.... Prøv deg frem med fisk som pålegg. Røket laks, makrell i tomat osv. En skal helst spise fet fisk som laks. En kan jo woke, steke og dampe, trenger ikke å koke (kjedelig det) Titt på matprat.no
Lilje74 Skrevet 4. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 4. april 2006 Kjære alle sammen, takk for tipsene og oppmuntringen det går nok på et vis. I dag klarte jeg både å huske dem og å ta dem med nød å neppe... Før graviditeten tok jeg tran uten problem... merkelig dette... Nattaklem,
reggie Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 kan eg spise røket laks ?????? hilsen 18 uker på vei ))))
eple3 Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Jeg sliter veldig med å ta slike kapsler - har en aversjon mot store tabletter og kapsler.. og flytende tran er heller ingen løsning her.. har prøvd både kapsler og tran med andre smaker, men syns det er enda verre da transmaken overgår det meste av frukt og mintsmak.. Løsningen for meg er Nycomed omega 3 kapsler fra apoteket, men med 500mg istedenfor de vanlige / store med 1000mg. De er mindre og mye enklere å svelge, så fordeler jeg de litt utover dagen og da blir det heller ikke gulp med smak (uæh..) etterpå når jeg tar 1 eller 2 av gangen..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Jeg tar trankapsler med omega3 og vitamin a, d og e. De er ganske små og du slipper å hilse på smaken i ettertid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå