Gå til innhold

sa i uke 5. Noen som vil hjelpe?


gutt,født i januar

Anbefalte innlegg

er ny her på disse sidene og har endel spørsmål som jeg håper noen tar seg tid til å svare på.

Testet posetiv graviditets test for en uke siden og har begynt å blø i dag. E sikker på at dette er en sa, blør som en vanlig mens, men uten "klomper". Hadde ikke tenkt å ringe lege eller dra til gynekolog, regner med at kroppen ordner opp selv, siden det er så tidlig. Men ser på disse sidene at de fleste drar til lege eller lignende, er det nødvendig? Skal jeg være forsiktig med sex etter dette? og når kan det lønne seg å prøve å bli gravid igjen? Er det noe annet jeg burde vite om SA?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei! Velddig trist å miste. vet hvordan du har det. mistet 2 ganger begge i uke 9. var å sjekka bar for å være sikker og fikk beskjed at så lenge det er før uke 12 pleier kroppen ordne opp. Jeg ble anbefalt å vente en menstruasjon før jeg ble gravid igjen og sx kan du ha som vanlig når du har slutta å blø.

Lenke til kommentar

Så trist å høre at du blør. Nå blør jo noen vanlig mens selv om de er gravide også da, så det kan jo være greit å følges opp med en sjekk. Jeg har ikke hatt sa selv, hadde en ma (missed abortion), og det blir litt annerledes. Måtte nemlig ha en utskrapning.

Tror uansett at jeg ville hatt det registrert, dersom man skulle være så uheldig å oppleve noe slikt igjen. De som ikke er registrert, vil ikke telle med ift en evt utredning, dersom man skulle trenge det en gang. Men, nå opplever jo de fleste ikke dette mer en 1 gang da, og der er ille nok..

Blodtypen din er jo også viktig, jeg er Rh negativ, og skal da ha sprøyte etter fødsler/abort for å unngå å danne antistoffer...

Uansett, håper det går bra med deg og at du får den hjelpen og støtten du trenger.

Lenke til kommentar

Takk for svarene jeg har fått! Jeg var så lur å endre nick navnet mitt, syntes ikke det gamle passet lenger! He He. må ha det litt moro også!!

Lenke til kommentar

Du bør dra til lege for å bli sjekket, og det med en gang. Selv du har blødninger betyr ikke det at du har mistet barnet. Og da bør du holde seg i ro i en ukes tid, for å være sikker på å ikke miste. I tilegg bør du sjekke at alt er kommet ut dersom det er en SA, slik at du ikke får infeksjoner.

 

Hadde en SA i uke 8, som startet med lett blødninger. Dro på legevakta med det samme, og de sendte meg videre til sykehuset. Der tok en UL og så tegn til liv. De tok en hormonprøve, og så jeg dro hjem og fikk beskjed om å ligge og ta det med ro i tre dager. Deretter kom jeg tilbake til sykehuset, ikke tegn til liv på UL og hormonnivået var sunket, så det ble registrert en SA.

 

Du må vente med å ha sex til du er ferdig å blø, du bør ikke bruke tamponger eller bade i badekar eller basseng. Fikk også beskjed om å vente en mens før jeg ble gravid igjen, men dette er ikke nødvendig dersom alt annet er ok.

 

Lykke til videre, og håper ikke du har hat en SA :o)

Lenke til kommentar

Ja kanskje det. Men lever i den tro at kroppen ordner opp selv, og er ennå ikke villig til å holde meg i ro for at alt skal gå bra.

Men takk for svaret, er ikke så gla i å gå til lege, så jeg må nok tenke litt på dette!

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...