Fru_Pigalopp Skrevet 3. april 2006 #1 Skrevet 3. april 2006 Hvilket merke er anbefalt? Noen som er oppdatert?
Vektjenta Skrevet 3. april 2006 #2 Skrevet 3. april 2006 barn under ett år skal visst ikke bruke solkrem har jeg lest her inne
Minnie Mom Skrevet 3. april 2006 #3 Skrevet 3. april 2006 Men hva gjør man da hvis de skal sitte i vogna på fjellet? Vil jo kanskje bli solbrent i kinna.. Og hva gjør man på sommeren? De må jo beskyttes mot sola som alle andre..?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2006 #4 Skrevet 3. april 2006 De skal ha solkrem med fysisk filter, ikke kjemisk har jeg lest et sted...
Gjest Skrevet 3. april 2006 #6 Skrevet 3. april 2006 Babyer skal ikke ha solkrem, de skal holdes i skyggen.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2006 #7 Skrevet 4. april 2006 Vi har tenkt oss på fjellet i påsken, og kommer til å bruke både pulk og vogn. Hvis det er mye sol så bør vel jenta ha solkrem selv om hun er delvis beskytta i pulk og vogn (hun er snart 6 mnd.)
delfi Skrevet 4. april 2006 #8 Skrevet 4. april 2006 babyline er vel også bra, den bruker vi iallefall.. selv om barna er i skygge må dem fortsatt ha beskyttelse mot uv stålene!
Gjest Skrevet 4. april 2006 #9 Skrevet 4. april 2006 Ja, man kan bli solbrent i skyggen også, så solkrem er viktig!! Jeg ble anbefalt Cosmica -baby på apoteket. Det var den eneste dem hadde inne (nå) med kun fysisk filter. -Men som apotekdama sa, så skulle ungen omtrent svelge en hel tube solkrem om den skulle kunne få bivirkninger av krem med det andre filteret.. (husker ikke i farta hva det het!). Om du skal ha solkrem, så er det på tilbud på Apotek1 nå om dagen! Kostet vel 60 kroner tror jeg for den til baby..
L@boline Skrevet 4. april 2006 #10 Skrevet 4. april 2006 Takk for tips! Da tar vi oss en tur bort og kjøper i dag :-)
Fru_Pigalopp Skrevet 4. april 2006 Forfatter #11 Skrevet 4. april 2006 Takk for tips! Viktig å beskytte barna selv om de er i skyggen! Spesiellt om det er blå himmel og snø. Snøren reflekterer sollyset 100%!! Pass på Jeg skal på apoteket og kjøpe cosmica ihvertfall. Hvor store skadevirkninger kan 7 dager med solkrem gi? Mindre enn stråleskadene de får om du lar være å bruke solkrem ihvertfall.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå