Gå til innhold

Kjenner selv at det er åpning..i uke 34..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter mitt andre barn, og tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på å kjenne oppi der om det va mykt og modent (litt ekkelt dette her men..), siden jeg forige svangerskap hadde åpning i uke 30. Mormunnen va helt bløt og myk, og jeg kunne kjenne at fingeren dyttet i hodet på babyen, men bare en hinne i mellom.. Er det flere som har kjent det eller fått beskjed om åpning så tidlig som i uke 34, er det normalt??

velger å være anonym da informasjonen er litt ekkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har det som deg, men tør ikke stikke fingeren inn i hullet.. kan man det???? har jo litt yst men tør jo ikke. har bare kjent at den er myk og virker åpen, sikkert plass til to fingre inni den.. hmmm..så du tør å kjenne inni hullet liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.. burde jeg også signert med anonym? he he, det er så mye detaljer uansett her inne!!! skitt au!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE PIRK I HULLET!!!!! Det er jo sånn de setter i gang fødsler hos de som går på overtid. Går ut fra at dere har fortalt dette til jordmor/lege, hvis ikke, så fortell dem dette og få greie på om det er noen forhåndsregler dere må ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dere kjenne det da? Prøvde selv her nå (måtte jo det) og jeg har ikke så lange fingre jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd eg også... var så nysgjerrig om kynnerene eg har hatt i det siste har ført til noe, men uansett kroleis eg sitter eller hva eg gjør så kjenner eg ingenting. Kanskje vi har for korte fingre eller sitter heilt feil.... Eg kjente godt livmorhalsen når eg fant ut at eg var gravid, måtte berre forsikkra meg om at den var lukka og da var det ikke noe problem, men nå har eg ikke en sjans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For at man skal kunne kjenne hodet i åpningen på livmorhalsen, må da slimproppen være gått?? *bare lurer*

 

Forøvrig hadde jeg 1-2 cm åpning med sistemann fra uke 30, men allikevel ble lillegutten født 4 dager på overtid.

 

Jeg fortalte jm om at jeg følte et enormt press inni *der* og da sjekket hun det i uke 30. I uke 35 var det 2-3 cm, men det holdt seg slik fram til uke 40 altså. Jeg fikk ultalyd hver uke fra uke 3o-40 for å holde øye med babyen pga. åpningen.

 

Men jeg annbefaler dere å ta kontakt med jm/lege å høre mht. åpningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Det var jeg som skrev det første innlegget. Man skal vel ikke drive å pirke oppi der for det kan stimulere til fødsel, tok den forhåndsregelen når jeg kjente etter, samt at jeg desinfisert meg på hendene først. Slimproppen min har ikke gått selv om jeg kjente hodet.. men den gikk aldri med den første heller. Høres ut som det er normalt da å ha åpning så tidlig uten at det betyr nærliggende fødsel. Men det er jo godt å vite at men er litt på førskudd når den etterhvert skal starte:) Skal til legen i morra, skal da spørre han litt om det der med å kjenne etter selv. Gir rapport:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner den best når jeg sitter på toalett ringen,kommer vel også an på hvor lavt livmora ligger.. Men det er vel ikke å anbefale å røre så mye der før man vil at fødselen skal starte.. Ved mine to tidligere fødsler, "strippet" jeg meg selv (hadde god peiling på hvordan en skulle fremtre) og fødselen startet noen timer senere, i uke 38-39. Så det virker nok riefremkallende om en er moden tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har prøvd å kjenne etter men kjenner ingenting.. desverre... er så fødeklar nå, skal på føden på mandag for vurdering pga stort barn men det hadde vært så greit vist noe skjedde før den tid liksom....

Men men alt tyder på at livmora mi ligger ganske høgt og da nytter det jo ikke å prøve en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...