Gå til innhold

Folsyre når man ammer...


Stolt mamma

Anbefalte innlegg

Hei!

Leste akkurat nå at man bør spise folsyre når man ammer.. Dette har ikke jeg gjort.. Trodde det var viktig kun i førsten på svangerskapet. Spiser dere folsyre nå når dere ammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.. Begynte med det rett før jeg ble gravid og fortsatte til tre mnd uti svangerskapet.. har aldri hørt at man skal ta det når man ammer. Man skal jo være generelt forsiktige med å putte i seg alle typer piller når man ammer da..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ett glass her forresten.. Står at det kan brukes ved amming. Men det står ikke at man BØR bruke det ved amming.. Står at man skal ta en tbl daglig når man planlegger å bli gravid, også en tbl inntil tre mnd av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får satse på at dersom det er veldig viktig så hadde de sikkert opplyst om det på helsestasjonen... Bør vel ikke bli helt hysterisk.. hehe... (har vært med på nattkjole-tråden..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja den var bra den:) Men klart de ville opplyst dersom det var viktig. Jeg har som sagt aldri hørt om noen som tar det når de ammer og jeg jobber som sykepleier selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar generelt sett kosttilskudd, og gjerne litt ekstra nå når jeg ammer. Bruker multivitamin-mineraler, omega 3,6 og 9, ekstra magnesium og B og C vitaminer.

 

Folinsyre er spesilet viktig for dannelsen av blod, øker opptak av jern og cellefornyelse. Dessuten virker det inn på energinivået vårt, og folsyre er det lett å få for lite av i dagligkosten siden det ødelegges fort ved oppvarming feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tenker meg om så tar jo jeg kosttillskudd også.. Jeg tenkte automatisk på de jeg tok under svangerskapet...Når jeg ser på boksen med multivitaminer så inneholder den faktisk folsyre. Vet du hvor mye som er anbefalt når man ammer?

Satser på at jeg får i meg det som trengs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke hørt noe spesielt med tanke på ammingen, bare det som er anbefalt før og under svangerskapet. Men tar du multivit feks så får du jo uansett i deg noe ekstra, så da er det nok bra tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...