Gå til innhold

Når bør den lille ha snudd seg med hodet ned?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 32 nå. babyen ligger fortsatt i seteleie. hvor stor sjans er det for at den snur deg med hodet ned? Plassen begynner jo å bli trangere der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min baby har ligget med hodet ned siden uke 30, men jordmor sa at babyen trenger ikke legge seg med hodet ned før 2 uker før termin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, min baby lå i seteleie i forrige sv.skap. Legene på føden sa at babyen kan snu seg helt til siste dag! Men det er selvfølgelig betryggende at den gjør det litt før. Det finnes ingen bestemt uke for når babyen skal ha snudd seg, men sjangsen for setefødsel øker selvfølgelig når det nærmer seg fødsel. Min fast lege sa at babyen må ha snudd seg innen de siste 14 dagene før fødsel, men legene på sykehuset sa at det er direkte feil! Du kan håpe helt til siste dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min la seg lydig nedover med hodet i uke 28 og har ligget der siden. Han snur seg bare fra side til side med kroppen. Har ikke festet seg enda, gynekologen sa at det gjorde han nok ikke før ca. uke 38. Jeg er 36/37 uker nå og førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen sa til meg at hvis gutten ikke har snudd seg i hodeleie til uke 36 skulle jeg få xtra oppfølging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bare ta det med ro ennå. Her snudde han seg i uke 34. Legen sa de ønsket at de snudde seg innen uke 35, men gjør ingen vurderinger før i uke 37.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 32 jeg også (33 om et par dager), og gutten min ligger også med hodet opp, og han er beregnet til å bli minst 4100g.. pratet med en gynekolog på ullevål som sa at siden han er så pass stor, og ikke har snudd seg enda (dette var i uke31) så var det liten sjanse for at han snudde seg... Er forberedt på seteleie til fødsel jeg, så tar det som det kommer.. Har også hørt at de kan snu seg helt til siste slutt, men desto lenger det går, desto mindre plass er det jo..Er vel vanlig med kontroll på fødeavdelingen hvis babyen ikke har snudd seg i uke 36..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min sier at få babyer snur seg etter uke 34, men det hender så absulutt. min lå også i seteleie da jeg var i uke 32, men den har snudd seg nå i uke 35 og der blir den nok:-) Lykke til, ikke uroe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...