Gå til innhold

vekking


strekkmerketrollet

Anbefalte innlegg

heisann. Har hele tiden slitt med ALTFOR lite melk.. (jenta mi er nå 6,5uker). ammer så ca hver 2. time på dagen uten at prod. går noe opp. Men saken er den at hun sover mange timer om natta.. (alt fra 4 til 10 timer i strekk). Burde jeg prøve å vekke henne å amme ofte på natta oxo? Er det "humant" å vekke henne på den måten?? syns jo synd til henne.. må jo få sove stakkar... (hun sover lite på dagen.. p.g.a luft i magen)

...i så fall... hvor ofte burde jeg amme på natta for å få opp produksjonen? hver2? 3? 4? Har sopp i brystene og såre knopper... så jeg gleder mej ikke så VELDIG til mye amming om natta.. men... vil så gjerne få til dette her.. uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Nattamming anbefales om du ønsker å øke/opprettholde produksjonen.

Du trenger ikke vekke henne, for de aller fleste spiser godt av brystet i søvne. Bare legge henne til, kile/ gni lett inni hånden(stimulerer sugerefleksen).Det skulle holde med hver 4,time på natten, vil jeg tro, slik at du også får sovet litt sammenhengende. Dessuten tilbyr du barnet ditt den fete melken som ofte er i kveld/nattpuppen, og det er bra for henne.

Hvis hun legger godt på seg,er fornøyd, har du nok melk til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å få med nattamming for å øke ja!

Holder på med det samme selv!

Hadde litt lite melk, og ga mme på kvelden siden han vaar så sutrete og virket sulten etter jeg hadde ammet han..da måtte jeg allikevel vekke ham for å amme han på natten..I allefall 1 nattmåltid bør du gi sa helsesøster til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang at hun har så mye luft i magen : Kjøp ammete på apoteket! Den hjelper på gutten min:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. da prøver jeg natt måltid..

 

ang amme te; jeg drikker flere kopper hver dag:)

 

takk for svarene! setter pris på det;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker 4-5 kopper om dagen. Lager for en hel dag, setter det i kjøleskapet, og varmer en kopp i ny og ne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke skulle få henne til å ta puppen kan du jo pumpe deg en gang om natten istedet. Selv om det ikke er like effektivt som om barnet suger er det kanskje bedre. Kanskje du skulle prøve et par dager og netter med enda oftere amming?(kanskje en natt eller to med ihvertfall 2 amminger, og amming bortimot hver time på dagen hvis du orker. Hvis hun går opp i vekt er alt ok.Men husk at vekten ikke går opp like mye hele tiden.Om hun går opp lite innimellom behøver ikke det være noe farlig. Se på helheten.

Et tips i forhold til luft i magen ; am henne i 45 graders vinkel i stedet for flatt, da kommer luften bedre opp igjen. Ellers kan en få minifom dråper på apoteket som kan hjelpe på å spalte luftboblene.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...