Gå til innhold

nå skal jeg ta meg ett glass


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vin.. har 13 dager igjen til termin og orker virkelig ikke vente mer... så nå tenkte jeg at jeg skulle kose meg med ett lite glass vin... og se om kanskje ting begynner å skje.. Noen som synes det er veldig galt....? sluttet og røyke med en gang jeg fant ut at jeg ble gravid og har ikke rørt en dråpe alkohol under hele graviditeten, så vil absolutt det beste for barnet mitt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidligere ble alkohol brukt for å stoppe for tidlige rier. Dette fordi alkohol stopper opp en påbegynnt fødsel (selvsagt ikke i alle tilfeller, men det fungerer.)

 

Så det hjelper nok ikke på å få igeng fødsel, men det skader nok ikke barnet om det er ett lite glass.

Men jeg tror nok ikke du får det anbefalt så mange steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,siden du spør,jeg synes det er galt.

 

Men det er jo opp til deg hva du velger og gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har tatt meg et lite glass vin 3-4 ganger i løpet av de siste ukene (er nå godt over termin). Jeg tror ikke at babyen tar noen skade av en liten skvett vin så sent i svangerskapet. Tror heller at sålenge mor har det bra, så har også babyen det bra. Kos deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert godt, men hva er egentlig vitsen lurer jeg da...? hvorfor ta alkohol..? Hva med å skjeie ut med et glass cola? Det gjør jeg isteden for alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff!! Skjønner godt at du signerer deg med anonym under et slikt innlegg... For all del, kos deg med et glass vin du... Og du har faktisk helt rett, det er et kjerringråd for igangsettelse av fødsel. Det og en blodig biff, men hvem tør vell det i disse e-coli-tider?? He-he..:) Nyt vinen din du..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alla gör vi våra val.

 

Själv är jag väldigt gotter sugen i svangerskapet och det blir säkert för mkt av det.

 

Skulle dock aldrig dricka om så ett glass vin när jag går gravid, tror inte jag skulle klara och svälja det engång.

Kan ha och göra med att jag sett/jobbat med nyfödda barn med "alkoholproblem", därmed inte sagt att du/ni har det efter 1,2,3 glass vin.......

 

Tänk på hur du reagerar efter 1- flera glass, och detsamma får ditt barn i sig, med mindre lever att ta hand om alkoholen.

 

Kärringråd eller inte.....kanske det finns andra alternativ?!

 

Uansett, Lykke til !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kunne kose meg med vin eller andre alkohol produkt nå når jeg er gravid, ka e vitsen? babyen kommer snart ut likevel. Vi vet ikke hvor mye alkohol som skal til for å skade barnet, og det er for dumt å prøve seg frem og.......Hold ut folkens og gled dere til grilling og vin/ øl til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri tatt det glasset. Syntes det blir helt feil. Barnet har umoden lever som ikke klarer å bryte ned alkoholen. Barnet vil derfor ha alkoholen i seg mye lenger enn deg!!! Vent til barnet er ute. Det går fint ann å drikke litt vin mens man ammer. Det er mye værre i svangerskapet, stor forskjell! For å få smaken kan du jo bare ta et par slurker med vin. Det er ihvertfall bedre enn et helt glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg blir lettet over å lese innleggene deres. Godt at det er mange som er imot å drikke under svangerskapet. Det er sant som noen sier over at en vet ikke hvor mye/lite som skal til for at det skader barnet, og det er ikke verdt å prøve seg fram. Leste et innlegg for noen dager siden under overskriften "Nå kommer sikkert mange til å fordømme meg", og må si jeg ble skremt over hvor mange slappe holdninger det var overfor alkohol i svangerskapet. Var liksom greit å drikke vin de siste dagene. Hvor har dere det fra??? Ville aldri funnet på å smake en dråpe så lenge babyen er i magen. Det er vel ingen som ville servert babyen alkohol etter at den er født, så hvorfor drikke mens den er i magen...? Det er så liten tid igjen av svangerskapet, så du holder nok ut den korte tiden, så kan du kose deg meg vinen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir helt feil for meg også....! Skjønner ikke vitsen. Jeg og mannen min snakket en del med jordmor om alkohol i svangerskapet, siden vi hadde lest så mye forskjellig.. Hun var veldig klar på dette: det å drikke alkohol under svangerskapet, var akkurat det samme som om du helte alkoholen på en tåteflaske og gav til babyen etter at den var født !!! Faktisk..... Tenk på de bittesmå organene som plutselig må jobbe med alkohol.....

 

Du spurte om meningen vår, og her fikk du min :-) Jeg for min del hadde ikke klart å kose meg med vinen, siden jeg hadde tenkt på den lille i magen.......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om et spebarn påvirkes av alkohol så tar set LES: flere dager før alkoholen er ute av blodet igjen. Dette er fordi de har en ekstremt umoden lever. Bare se på hvor mange barn som får gulsott fordi leveren ikke klarer å bryte ned billirubinen i babyens kropp, og så skal du teste leveren til barnet ditt med alkohol??

Det er egoistisk og veldig lite gjennomtenkt. Og som Sørlendingen sa, ville du gitt det på flaske?

Ikke gjør det. Det er min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ALDRI gitt vin til en liten baby, så da er jeg jo i mot ALL alkoholdrikking under svangerskapet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest at de kjenner ingen nedre alkoholgrense på hjerneskade på barn i magen så eg ville aldri tatt sjangsen, men så hører en jo og om jordmødrene som anbefaler det. Men eg trur ikke det hadde smakt så godt her etter det eg leste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kos deg med vinen!

Synes folk er alt for hysteriske med det meste ift svangerskap og fødsel. Er jo litt forskjell på det å være alkoholiker og å ta seg et par glass i løpet av et helt svangerskap da!

En gravid jente jeg vet om har faktisk fått råd fra en lege om å ta seg et glass vin hver dag pga fødselsangst (ikke at jeg tror det hjelper, da.)

Mødrene våre visste ikke at alkohol var skadelig - og hvor mange mennesker med alkoholskader har dere truffet?

Ærlig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om ett glass vin kan sette igang noe som helst, men..hos meg hadde det vel satt igang en god dose dårlig samvittighet for den lille i magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som sier at det "skader sikkert ikke barnet", men hvorfor ta sjansen på at det sikkert ikke skader babyen?! Flink du er som slutta å røyke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg syns det er galt.. jeg hadde så vidt turt å lukte oppi ett glass vin, uten å få dårlig samvittighet jeg da...så jeg hadde ikke gjort det.. babyen kommer når den er klar:o) er jo ikke lenge igjen da...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk at du må leve med tankene om det var det vinglasset, dersom noe skulle være galt med barnet. Var det det som utløste konsekvensen???? Jeg hadde aldri taklet å leve med den tanken. Selvfølgelig kan man få barn med sykdom eller mangel, uten at man har gjort noe galt. Da kan man i alle fall trøste seg med at det er andre årsaker enn hva man gjorde i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

på min termindato skal jeg kose meg med en bedre middag, og ta meg et lite glass vin. det har jeg gledet meg til lenge. vi får i oss avgasser, eksos, masse forurenset luft i 9 månedere som jeg må si bekymrer meg mer enn et lite glass vin på slutten av graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Og mange gravide spiser dessuten veldig mye sukker, er det så bra for babyen liksom? Og hva med kaffe.Hvis det er noe galt med barnet tror jeg neppe det skyldes et par glass i løpet av 9 mnd, he he.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre mødre fikk beskjed om å drikke og røyke som vanlig. Dette hysteriet har tatt helt av. Jeg har selv valgt å ikke drikke noe under dette svangerskapet, men jeg dømmer heller ikke de som gjør det. Vi er da alle voksne mennesker som tar de valgene vi tar, og så får vi stå for dem. (Det nærmer seg det punkt hvor jeg vil komme til å kanskje ta et glass.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...